Jahåpp så blev det några timmar i garaget ikväll oxå... Satte dit sista fjädern och bärarmarna på den idag så imorgon kommer navet på så då kan den stå för sig själv Sem så plockade jag isär drivaxlarna och slipade dom så all rost mm försvann så man kunde måla dom fina sen:P
lite bilder på idag och helgens arbete med baterilådan mm..
köpte 5m kapel och baterilåda mm så ja kunde fixa strömen...
Så då var lådan fastskruvad och kablarna på plats. ska dra en jordfläta från motorrummet till blocket sen annars kanske det blir lite dålig jord
...
ska snyggas till lite mer och komma på nå bra ställa att sätta den på
drivaxlarna isärplockade och nerslipade...
Nya vs gamla knutar
inge mer ruttet fett på dom här inte efter lite pill. blir fint å få på nytt fett sen.
axlarna blev jävligt bra måste ja säga:D och det blev samma färg som bärarmarna mm
Vad händer med Saaben? Står bygget still eller har du bara glömt/inte orkat att ladda upp bilder? Strunt samma, huvudsaken är att det blir bra och det verkar onekligen så!
Sådär nu har ni fått vänta ett bra tag på en update så här kommer en. Var i garaget idag och satte dit kopplingspaketet och dom nya oljeslangarna till oljekylen som kommer förhoppningsvis imorgon från klracing.se. sen fick ja dit kylaren och strålkastarna mm
Kan säga det att uppstarten är mkt snart!
Lite bilder vad som hänt sen sist...
lite rörigt men nu sitter kylarbalken mm på plats iaf
nya slangar till oljekylarn
kopplingspaketet på plats!
har fått svetsa om kylarbalken så kylaren kommer 5cm längre fram i nederkant för annars skulle nog westgaten tryckts in i kylaren vid motorbromsningar:D
Fått på rutorna...
Blir nog bra ska bara ha tag på skivor och slangar
Slpg till på 4st andra 16" som var mkt finare än dom jag har så nu är dom jag hade förut tillsalu pm:a vid intresse.
Fick köpa ett nytt spjällhus av Kim för en billig peng det tackar jag för!
Jag tackar så MYCKET över alla fina komentarer det är mkt komentarerna som gör att man vill fortsätta att bygga på med lite fart:D Kan ju säga igen att uppstart är mktmkt nära idag blev all el klar och allt är inkopplat så jag kunde till och med dra runt starten en snabbis så jag såg att den fungerade...
Så håll ut så ska jag försöka fixa en bra film sen när det blir uppstart.
Idag i garaget så blev det mkt snack med Niclas och Rickard som tittade för bi:P men blev klar med elen och satte dit spjällhuset som blev kanon. Såg dock att oljekylaren som jag fick hem idag inte passar i anslutningarna:( iof var det en ren chansning att det skulle passa så får skylla nig själv;) ska åka till Odal på måndag och kolla om dom kanske har nåra övergångar...Sen fick jag som sakt fart på elen så jag testade och dra runt starten och såg att det funkade fint lika så all den övriga elen med.