RWD Corrado

arpus GOES wild
22 augusti 2008 · 325 Inlägg

Hej, undrar som topic, existerar det någon RWD modell av Corrado från fabrik?

/Jimmy

Silly rabbit - Trix are for kids
-Mackan- Fire And Silk
22 augusti 2008 · 2 254 Inlägg

Vad jag vet så finns det bara 4WD och FWD, men jag är osäker om den tillverkades med RWD.

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
arpus GOES wild
22 augusti 2008 · 325 Inlägg

-Mackan- skrev:
Vad jag vet så finns det bara 4WD och FWD, men jag är osäker om den tillverkades med RWD.

Mvh Markus

OK, vad heter 4WD i beteckning då?

/Jimmy

Silly rabbit - Trix are for kids
Horizon
22 augusti 2008 · 296 Inlägg

syncro men det finns ingen RWD

g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
22 augusti 2008 · 857 Inlägg

mig veterligen så tillverkades det bara ytterst få med syncro (4wd) dom flesta som finns idag är ombyggda i efterhand..

Rickard-v
22 augusti 2008 · 2 665 Inlägg

Tror inte de har gjort någon corrado syncro, första gången jag hör talas om det i denna tråd.

Den är framhjulsdriven.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Pikey
22 augusti 2008 · 2 283 Inlägg

Finns en snubbe inne på ccs som bygger om till RWD

R.I.P. Michael Jackson!
Camitz
22 augusti 2008 · 646 Inlägg

Corrado exiterar bara i fwd, men det finns ombyggda till 4 krafs samt rwd.

Mr_Gear Biltokig
22 augusti 2008 · 870 Inlägg

Lyssna på Camitz, han har väldigt rätt.

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
AeroMalm BMW fantast
22 augusti 2008 · 1 172 Inlägg

har varit corrado nörd nu i 10 år, och aldrig hört talas om syncro fr¨n fabrik, emn hört nåt att det byggdes ett antal  corradós som hade 250 hk från fabrik...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
arpus GOES wild
23 augusti 2008 · 325 Inlägg

OK, tack så mycket för alla svar - ett steg klokare på denna front nu!

/Jimmy

Silly rabbit - Trix are for kids
Mr_Gear Biltokig
23 augusti 2008 · 870 Inlägg

AeroMalm skrev:
har varit corrado nörd nu i 10 år, och aldrig hört talas om syncro fr¨n fabrik, emn hört nåt att det byggdes ett antal  corradós som hade 250 hk från fabrik...

Finns ej heller... krävs så extremmycket moddning för att få ut så många N/A-hästar ur motorn att det är bara ett fåtal av de extremaste N/A vr6orna nått dit... Och de lär inte klara några avgaskrav tongue
Däremot gjordes en specialversion som hette "Storm" som hade lite extra godis... inget i prestandaväg dock

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
Johnson
23 augusti 2008 · 613 Inlägg

Mr_Gear skrev:

AeroMalm skrev:
har varit corrado nörd nu i 10 år, och aldrig hört talas om syncro fr¨n fabrik, emn hört nåt att det byggdes ett antal  corradós som hade 250 hk från fabrik...

Finns ej heller... krävs så extremmycket moddning för att få ut så många N/A-hästar ur motorn att det är bara ett fåtal av de extremaste N/A vr6orna nått dit... Och de lär inte klara några avgaskrav tongue
Däremot gjordes en specialversion som hette "Storm" som hade lite extra godis... inget i prestandaväg dock

Det fanns inte en som hette limited eller nåt?
16V Med Glader.. Kanske inte hade riktigt 250 iofs.. Inte 4wd iofs
Tex denna tänkte ja på.. http://www.garaget.org/?car=9423

Austin Mini 1000 "Fars bil" (1972)
Ford Mondeo (2010)
Rover Mini (1991)
smulan_shamn
23 augusti 2008 · 110 Inlägg
Audi S3 "8Y" (2023)
FireTraXX DFFL
23 augusti 2008 · 9 020 Inlägg

Mr_Gear skrev:

AeroMalm skrev:
har varit corrado nörd nu i 10 år, och aldrig hört talas om syncro fr¨n fabrik, emn hört nåt att det byggdes ett antal  corradós som hade 250 hk från fabrik...

Finns ej heller... krävs så extremmycket moddning för att få ut så många N/A-hästar ur motorn att det är bara ett fåtal av de extremaste N/A vr6orna nått dit... Och de lär inte klara några avgaskrav tongue
Däremot gjordes en specialversion som hette "Storm" som hade lite extra godis... inget i prestandaväg dock

Corrado finns ju som G60, alltså med kompressormotor.
Kompressor = Överladd, alltså inte N/A.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
23 augusti 2008 · 2 258 Inlägg

Corrado Vr6 syncro byggdes i 2 exemplar från fabrik.. Båda rullar fortfarande i tyskland smile

Sump Runk Rätt O Slätt!
Mr_Gear Biltokig
23 augusti 2008 · 870 Inlägg

FireTraXX skrev:

Mr_Gear skrev:

AeroMalm skrev:
har varit corrado nörd nu i 10 år, och aldrig hört talas om syncro fr¨n fabrik, emn hört nåt att det byggdes ett antal  corradós som hade 250 hk från fabrik...

Finns ej heller... krävs så extremmycket moddning för att få ut så många N/A-hästar ur motorn att det är bara ett fåtal av de extremaste N/A vr6orna nått dit... Och de lär inte klara några avgaskrav tongue
Däremot gjordes en specialversion som hette "Storm" som hade lite extra godis... inget i prestandaväg dock

Corrado finns ju som G60, alltså med kompressormotor.
Kompressor = Överladd, alltså inte N/A.

Nej men mig veterligen gjordes bara en "specialversion" och den hette storm och hade en Vr6-motor... Att de skulle skrämma upp G60-motorn från 160-250hk tycker jag för övrigt låter alldeles för extremt för att vara en originalbil!
Däremot kanske den såldes med 16v G60-motor på slutet och den måste ju säkerligen ha fler hk än en 8v, men detta har jag ingen aning om för har aldrig hört talas om att en 16v G60 nånsin gjordes.

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
Mr_Gear Biltokig
23 augusti 2008 · 870 Inlägg

HyperSonica skrev:
Corrado Vr6 syncro byggdes i 2 exemplar från fabrik.. Båda rullar fortfarande i tyskland smile

Prototyper gissar jag? smile

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
Losgard
23 augusti 2008 · 1 688 Inlägg

Att få 250 sughäst ur en vr6 lär väl inte vara så svårt?
Dom är ju trots allt på 2.8 eller 2.9 liter.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Volvo V70 (2012)
Audi S2 89Q (1994)
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
23 augusti 2008 · 2 258 Inlägg

Mr_Gear skrev:

HyperSonica skrev:
Corrado Vr6 syncro byggdes i 2 exemplar från fabrik.. Båda rullar fortfarande i tyskland smile

Prototyper gissar jag? smile

helt riktigt.. numera är de ju iofs privatägda.. men men..
de är ju gjorda på fabriken så.. smile Ska se om ajg hittar en bild på en... de ser lite roliga ut smile

Sump Runk Rätt O Slätt!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang