2977
Sök

skillnad på r fälgar?

1 050 Inlägg
6 september 2008
_Fredrik skrev:
Verkar som om det är bekräftat vad som är skillnaden på fälgarna tongue Sen vad som är modernt/ snyggt är väl upp till var och en lol Jag funderar dock på hur kvaliteten är på en R- fälgskopia? Om den är tillverkad i Kina som vissa skrev, är det kanske sämre material ? Original- fälgen kanske är gjord av ett hårdare material som tål stötar/ smällar bättre? Eller så kanske båda är gjorda av samma material? tongue

Här finns en däckfirma som säljer R-kopior tillverkade i EUROPA. Dessa bör ju onekligen hålla betydligt högre kvalite' än R-kopiorna från Kina. Inget illa sagt om asiaterna, mkt duktigt folk. men ibland är det lite "si & så" med den s.k kvalite'n. big_smile

http://www.blocket.se/vi/11746401.htm?ca=17_s
Senast redigerat av E-30 (6 september 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

136 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
4 fälgar + 235/35/19 NANKANG NS-2 endast 11300kr.
4 fälgar + 235/35/19 KUMHO 712 endast 12300kr.
4 fälgar + 235/35x19 TOYO T1-R endast 14500kr

Vad är d för skillnad  på dom dyra o billiga??? nåt man märker av ? vad är det som gör det värt att köpa dom dyrare istället för dom billigare?

$$$

56 Inlägg
7 september 2008
Är det någon som har en länk till några R kopior som är gjorda i kina eller är det ett rykte som blivit sanning att det finns R kopior från kina som är värdelösa?

1 050 Inlägg
7 september 2008
jc skrev:
Är det någon som har en länk till några R kopior som är gjorda i kina eller är det ett rykte som blivit sanning att det finns R kopior från kina som är värdelösa?

För några år sedan, fanns det R-kopior från Kina som helt saknade grundlack. detta resulterade i att den vanliga lacken släppte vid biltvätt. Detta är inget rykte då jag själv har sett eländet. Fälgarna var nya endast använda under en veckas tid. Men detta var som sagt för ett antal år sedan, vet ej alls hur det förhåller sig med kvalite'n i dag? big_smile

Med tanke på att det finns handlare som saluför R-kopian med argumentationen att den är tillverkad i europa, så misstänker jag starkt att den asiatiska kvalite'n är helt oförändrad. big_smile (de saknar fortfarande grundlack)
Senast redigerat av E-30 (7 september 2008)

56 Inlägg
7 september 2008
Ok, jag tyckte att det var konstigt att jag inte hittade någon som sålde dessa kina fälgar men det kanske inte är så konstigt då om dom kom för flera år sen och dessutom va så dåliga.

1 050 Inlägg
7 september 2008
jc skrev:
Ok, jag tyckte att det var konstigt att jag inte hittade någon som sålde dessa kina fälgar men det kanske inte är så konstigt då om dom kom för flera år sen och dessutom va så dåliga.

Det finns nog många handlare som fortfarande kränger ut dåliga Kinakopior, men jag tror ej att de saluför dem som "OÄKTA KINAKOPIOR". Det är upp till köparen att själv fråga vart fälgen är tillverkad.

De handlare som däremot säljer R-kopior tillverkade i europa, dessa gör naturligvis stor sak av detta.
Det står bl,a: "DETTA ÄR INGA BILLIGA KINAKOPIOR"  VI SÄLJER KVALITETSFÄLGAR TILLV I EUROPA" big_smile
Senast redigerat av E-30 (7 september 2008)

stahre
7 september 2008
vart kan man köpa kopiorna då? är det töntigt att köra r fälgar på min glt? dom är ju fräscha ju:P

56 Inlägg
7 september 2008
stahre skrev:
vart kan man köpa kopiorna då? är det töntigt att köra r fälgar på min glt? dom är ju fräscha ju:P

Tycker du dom är snygga och vill ha dom på din bil så är det väl bara att slå till. Skit i vad alla andra tycker det är ju din bil. Kolla på blocket, finns alltid nåt företag som har annons på R kopior där.

stahre
7 september 2008
så sant så sant:)

Entreprenör
1 286 Inlägg
7 september 2008
Molle_S60 skrev:
NiKeMaN skrev:
Molle_S60 skrev:
Det gör den säkert, men vad har det med saken att göra?

Du verkar inte fatta min poäng, men det förväntade jag mig inte heller.

Det va ju DU som blandade in att jag åker diesel... Inte jag.
Din poäng? Ja om det handlade om att stilrena enkla fälgar oftast orginal är snyggt - då är vi på samma sida. Om det handlade om att kasta skit tillbaka på mig, min bil och mitt motorval så förstår jag inte din poäng alls.

Vill inte bråka med dig, men känner fortfarande inte att du förstår vad jag menar. Det skulle jag vilja att du gjorde.

Tycker att delar som det står R på ser löjligt ut på en bil som inte är en R. Eftersom R är det vassaste du kan få original så blir det bara löjligt om någon, till exempel jag själv, skulle sätta R-delar på sin bil som är "sämre" och billigare än det jag försöker få folk att tro. Därför blir det lite löjligt. Wannabe.. Men hade inte råd...
Samma gäller M på BMW.

Med risk för sandlåde-krig; du började. Du gick på min bil först helt utan anledning eftersom jag bara uttryckte min åsikt. Tyckte då det var lite komiskt eftersom jag antog att du säkert tog åt dig eftersom du själv kör en "wannabe-stukad" bil med M-detaljer på en 325:a och kände dig tvungen att leta fel på min bil. Att det dessutom var en diesel var bara ännu roligare. Tyckte jag.

Om du vill fortsätta så gör det via PM, så vi inte förstör tråden ännu mer.

Jodå jag förstår DELVIS vad du menar - men jag håller bara DELVIS med.

Kommer du med en orginal S60 2.4 med S60R dekaler på bakluckan ja då är det illa, eller iofs även om du bara har en 2.4t eller t5. Men att hänga på en R-front på en i övrigt snygg S60 eller en R-vinge på en 850 turbo eller kanske en BMW M3-läpp på en annan BMW coupe för att det är snyggt - ja det förstår jag inte vad som är så illa med. Det gör man ju för att det är SNYGGT och läckert. Jag kan ju iofs bara prata för mig själv och dom jag känner - men det är ingen jag känner som försöker att få folk att tro att man har en S60R eller BMW M3 bara för att man har en r-front på s60n eller för den delen M-läpp på BMWN.

// Niklas Johansson

2 638 Inlägg
7 september 2008
NiKeMaN skrev:
Kommer du med en orginal S60 2.4 med S60R dekaler på bakluckan ja då är det illa, eller iofs även om du bara har en 2.4t eller t5. Men att hänga på en R-front på en i övrigt snygg S60 eller en R-vinge på en 850 turbo eller kanske en BMW M3-läpp på en annan BMW coupe för att det är snyggt - ja det förstår jag inte vad som är så illa med. Det gör man ju för att det är SNYGGT och läckert. Jag kan ju iofs bara prata för mig själv och dom jag känner - men det är ingen jag känner som försöker att få folk att tro att man har en S60R eller BMW M3 bara för att man har en r-front på s60n eller för den delen M-läpp på BMWN.

Håller med dig helt och hållet smile

Edit: Fast såg nu att det egentligen inte hade nått med tråden att göra tongue
Senast redigerat av Aker_s40 (7 september 2008)

Mästare
2 947 Inlägg
7 september 2008
NiKeMaN skrev:
Molle_S60 skrev:
NiKeMaN skrev:

Det va ju DU som blandade in att jag åker diesel... Inte jag.
Din poäng? Ja om det handlade om att stilrena enkla fälgar oftast orginal är snyggt - då är vi på samma sida. Om det handlade om att kasta skit tillbaka på mig, min bil och mitt motorval så förstår jag inte din poäng alls.

Vill inte bråka med dig, men känner fortfarande inte att du förstår vad jag menar. Det skulle jag vilja att du gjorde.

Tycker att delar som det står R på ser löjligt ut på en bil som inte är en R. Eftersom R är det vassaste du kan få original så blir det bara löjligt om någon, till exempel jag själv, skulle sätta R-delar på sin bil som är "sämre" och billigare än det jag försöker få folk att tro. Därför blir det lite löjligt. Wannabe.. Men hade inte råd...
Samma gäller M på BMW.

Med risk för sandlåde-krig; du började. Du gick på min bil först helt utan anledning eftersom jag bara uttryckte min åsikt. Tyckte då det var lite komiskt eftersom jag antog att du säkert tog åt dig eftersom du själv kör en "wannabe-stukad" bil med M-detaljer på en 325:a och kände dig tvungen att leta fel på min bil. Att det dessutom var en diesel var bara ännu roligare. Tyckte jag.

Om du vill fortsätta så gör det via PM, så vi inte förstör tråden ännu mer.

Jodå jag förstår DELVIS vad du menar - men jag håller bara DELVIS med.

Om jag har fattat det rätt så tycker båda samma?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

4 299 Inlägg
7 september 2008
Molle_S60 skrev:
NiKeMaN skrev:
Varför måste det vara "inne eller ute" med R-fälgar? Molle_S60 som skrev här ovan att det är fult och störande med R-grejor på en V70, medans han själv åker med epa-traktor-blå skyltbelysning, ferrari-älg-märke på framskärmen och dessutom några fälgar som inte passar bilens utseende alls?

Liksom tänk efter lite innan. Allt behöver inte vara extremt och bling. LESS IS MORE är ett bra uttryck som passar bra.

Sa aldrig att det är fult. Tvärtom, de tillbehören är jättesnygga. Men en R är en R, inte en 2,5 turbo eller T5:a. Därför passar det inte.

Lika illa som att ha M-prylar på en 325:a.. Din var dessutom en diesel va? lol

Och de kommer från dig som har en M-ratt i en 316 roll

Sorry för OffT...

46 Inlägg
25 november 2009
TritoN skrev:
Orginal fälgarna är ett "R" på en av ekrarna ..

det har kopiorna oxå, iaf vissa av dem.

Reservdansk
6 271 Inlägg
25 november 2009
maaatiiilda skrev:
TritoN skrev:
Orginal fälgarna är ett "R" på en av ekrarna ..

det har kopiorna oxå, iaf vissa av dem.

Alla kopior + äkta fälgar har ett R på en av ekrarna.
De äkta R-fälgarna har avfasade kanter på ekrarna, de slutar inte tvärt som kopiorna.

Titan-fälgarna är mörkare i lacken och saknar R-et, finns i 17" och är föregångare till Pegasus-fälgarna, och fanns till 850 T-5R.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

458 Inlägg
27 november 2009
Till v70r 05 finns 17" r fälgar som ser ut som replikorna, alltså ingen fräst kant runt men R-et är lite mindre
Så Original R fälgar finns med fräst viktfördelnings kant och utan om man ser från när 850R kom till dagens R

Volvoskadad
6 017 Inlägg
27 november 2009
Redigerat! tack Jerk-R!

Titan 17"
http://i194.photobucket.com/albums/z165/volvo__mannen/titan4.jpg

Volans 17"
http://i194.photobucket.com/albums/z165/volvo__mannen/01.jpg

Comet 17" (Meteor 16")
http://i194.photobucket.com/albums/z165/volvo__mannen/135376-1246053.jpg

Sattelite 17" (Solar 16")
http://i194.photobucket.com/albums/z165/volvo__mannen/17inchSatellite.jpg

Pegasus 17"
http://i194.photobucket.com/albums/z165/volvo__mannen/IMG_0111.jpg

Pegasus 18"
http://i194.photobucket.com/albums/z165/volvo__mannen/pegasus.jpg

Äckliga replikor
http://i194.photobucket.com/albums/z165/volvo__mannen/large_16556-236970.jpg
Senast redigerat av Volvo_Mannen (27 november 2009)

Jonas

1 271 Inlägg
27 november 2009
har inte läs igen alla sidor men det lär juh stå volvo på original fälgarna. kan väll inte var mkt svårare än så

593 Inlägg
27 november 2009

Äntligen någon som har koll! Grymt inlägg!
Som parentes finns Comet(17) också i 16" men heter då meteor
Både Volans, Comet/Meteor och Pegasus(17 och 18) finns alla både i antracit och silver.

Du glömde bara en fälg, föregångaren till Pegasus som heter Satellite(17) eller Solar(16) och sitter på V70R AWD 99-00

http://i23.photobucket.com/albums/b398/6teacher/17inchSatellite.jpg

//Jerker
Senast redigerat av Jerk-R (27 november 2009)

Volvoskadad
6 017 Inlägg
27 november 2009
Hehe, den fälgen visste jag faktiskt inte om. tongue Men den kan jag lägga till i listan

Jonas

Sök