tack för d fina kommntarerna rolig att ni tyckr om d jag gör
Uppdatering va igr 25/11 uppe i mitt "motor-garage" och pulade lite , gjorde rent andra sidan och la på första lagret guld på den sidan också. lackae även lite aluminium prylar på motorn , i en mörkgrå/silver färg vart riktigt nöjd me resultatet. efter några timmar kom dom andra två medlemmarna i e30maffian förbi (simon och Tobbe) så vi rev ner toppen för kommande renovering, allting gick väldigt smidigt me simons hemma gjorda ventilbåge, funkar kalas (tvång me lite metallbitar på svetsade ska ta kort på den vid tillfälle. alla ventil vipparmar kanster retainers och fjädrar las tillsammans i uppmärkta påsar för varje cylinder och sort; insug ocg avgas. städade iordning lite och började lite smått polera insugs kanalerna . kommer komma bilder på de eventuellt under morgondagen då jag ska upp ditt och fortsätta.
bilder:
nymålade sidan med provmonterat motorfäste för att se hur färgenrna såg ut tillsammans, blir de bra tror ni!?
sista påsen klar.
de vart några stycken. (12 för att vara mer exakt )
Jompan- skrev: ser bra ut som fan:) Man kan inte göra något annat än att älska e30. Vill se mer ut och jobba och upp med bilder till oss hah.
tack bilder kommer lite här
Uppdatering
grejade lite me insugskanalerna på toppen i torsdags. de jag gjorde var att ta bort gjutskägg och släta till ytan en del.. för att få bättre flöde. tog lite steg för steg kort , använde en eldremmel och slip papper , r inte klar på långa vägar men vill endå visa att de händer nått.
när jag började orörd yta,
kört lite me dremmeln
slippapper där jag började me 120 gick upp till 320
för att sedan våtslipa från 400 till 1000 me några steg imellan.. för att se lite ska fortsätta slipa en del dock för att f de hundra
målade även bakaxel och lite chassiedelar.. har dock inte bilder på de men kommer väl upp någon dag.
jo tack, de vart jag fast vart snabbt uppmanad av mina härliga vänner .
Uppdatering
hade tänkt vänta me denna uppdatering tills de mesta var klart men , kan ju lägga upp korten på de pii hunnit att hjälpa mig med hitills.
Vill även säga TACK till Pii som hjälper mig på de områden där jag inte e så duktig *läs svetsning och kaross arbete* alltid roligt att vara e och se en som kan göra saker , man lär sig otroligt mycket.
nu till bilderna:
Operation Ny frontplåt
Men först måste vi kapa bort de gamla.
Man tager vad man haver *de jag aldrig har *
ännu en bit till högen.
fästena måste bort me , Pii slipmaskin (kan ej facknamnet) va tll stor hjälp, perfekt för att ta bort punktsvetsarna
Sen var de dags för kryssmätning et.c et.c detta komm inte med på kort.
Dock så gjorde jag några försök att ta lite kort på Pii in action.
Slutresutat, ska ta bättre kort på detta imorrn. men här är ett halvbra så länge.
de var länge sen jag uppdaterade här.. har jobbat på med bilen och kommit en bit nu. Pii har hjälpt mig med all svetsning på karossen. de som blivit gjort är rost lagning i bak en hel del i högra hjulhuset bak. även reservhjulsbaljan har blivit igen svetsad. i motorutrymmet har vi lagt igen hål tagit bort fästen och Pii har även riktat om plåt för att få lite mer rena former. De som även gjort är att jag mattade ner motorutrymmet nya front plåten och förberedet i allmänt för grund lack där. har även gjort nytt hål för motorns-kabelhärva, har igen ild på de men de ska jag fixa senare. Pii har lagt på karosserikit på alla svets fogar , och i detta nu är 80% av bilen målad undertill. har inte bilder på det dock men ska ta de när allt är klart sen. Stort tack till Pii ! och även till Kim som hjälpt mig mycket de senaste , även mellowd för ditt stöd ;D
Broken-Arrow: Jo de e skönt att ha de gjort de kan jag lova men usch vilket arbete ,, men men e man naiv så är man
Uppdatering.
Lite kort på de som jag gjort nu senast.. Har behanldat resterande delar av underredet och målat med por15. De som är kvar att göra är att gå över allt en vända till även högra hjulhuset fram +bakre delen av kardantunneln måste behandlas och målas.. Hjulhusen ska även få ett lager med underredsmassa mest för säkerthets skull.
bilder
sen sist men inte minst så va visst inte julafton över än. kom ett paket från AMOTEK. med bakre topplagringar från RUFF idag.. såg riktigt schyssta ut ska bli riktigt roligt att få montera dessa sedan
Hej.Fint bygge du håller på med.Men vill påpeka en sak du skall INTE polera kanalerna i toppen det förstör blandningen mellan luft och bränsle .Lite rå yta måste det va.Har du möjlligt så glasblästra Att avsluta med 1000 slip som du skrev blir för fint.Hoppas du förstår vad jag menar:)
Chevyzon: jo har gjort om detta efter bilderna togs och "ruggat" ytan igen för att få lite bättre yta.. så d är inte spegelblankt där längre .. ang hurvida finishen ska vara råder de stora disputer bra men kör på säkra före de osäkra. men tack för hinten roligt att du gillar projektet
JaZoR: Greppade inte riktigt va ni gjort me fronten .. förutom bytt ut massor me plåt?! eller va de snabb fästenpå gång?! roligt att du också gillar projektet
bmwolle skrev: JaZoR: Greppade inte riktigt va ni gjort me fronten .. förutom bytt ut massor me plåt?! eller va de snabb fästenpå gång?! roligt att du också gillar projektet
det är snabbfästen , så det ska gå smidigare med motorbyte eller få ur motorn och lite andra anledningar
bmwolle skrev: JaZoR: Greppade inte riktigt va ni gjort me fronten .. förutom bytt ut massor me plåt?! eller va de snabb fästenpå gång?! roligt att du också gillar projektet
det är snabbfästen , så det ska gå smidigare med motorbyte eller få ur motorn och lite andra anledningar
hade jag sttt de innan vi svetsa fast den hade de blivit nått sånt.. får ta och göra något sånt senare.. hoppas väl på att slippa ta i och ur motorn allt för ofta