En polare till mig har köpt en Stereo ( http://nordic.lge.com/sv/products/model … 7750.jhtml ) Som inte har någon lågnivå och han vill självklart bygga Baslåda till bilen men hur fan gör man då? Jag själv är inte alls insatt i något som helst ljud, eller kanske lite men inte till för detta.
Kör in till närmst mds o köp en omvandlare som kostar typ 200kr och som kopplas om jag inte minns fel till ex pluskabelnpå högersidans högtalare o till minus på vänsterhögtalaren sen vips så har han lågnivåutgång (allt kopplas på iso-kontakterna bakom stereon) fråga där du köperadaptorn dom vet exakt.
Kör in till närmst mds o köp en omvandlare som kostar typ 200kr och som kopplas om jag inte minns fel till ex pluskabelnpå högersidans högtalare o till minus på vänsterhögtalaren sen vips så har han lågnivåutgång (allt kopplas på iso-kontakterna bakom stereon) fråga där du köperadaptorn dom vet exakt.
Schysst så det finns på de flesta "Bil-stereo" ställen?
man får sätta dit en högnivåomvandlare på högtalarkablarna som går till bakhögtalarna.
Så det finns alltså alltid högnivå utgångar? Då hade jag ju fattat det för det är samma sak till audi att man måste ha omvandlare från högnivå till låg för att "Subben" som är där går på högnivå.
Skit-schysst, tack för hjälpen.
Sen en fråga, hur vet man vilken sladd som är högnivå?
man får sätta dit en högnivåomvandlare på högtalarkablarna som går till bakhögtalarna.
Så det finns alltså alltid högnivå utgångar? Då hade jag ju fattat det för det är samma sak till audi att man måste ha omvandlare från högnivå till låg för att "Subben" som är där går på högnivå.
Skit-schysst, tack för hjälpen.
Sen en fråga, hur vet man vilken sladd som är högnivå?
man får sätta dit en högnivåomvandlare på högtalarkablarna som går till bakhögtalarna.
Så det finns alltså alltid högnivå utgångar? Då hade jag ju fattat det för det är samma sak till audi att man måste ha omvandlare från högnivå till låg för att "Subben" som är där går på högnivå.
Skit-schysst, tack för hjälpen.
Sen en fråga, hur vet man vilken sladd som är högnivå?
man får sätta dit en högnivåomvandlare på högtalarkablarna som går till bakhögtalarna.
Så det finns alltså alltid högnivå utgångar? Då hade jag ju fattat det för det är samma sak till audi att man måste ha omvandlare från högnivå till låg för att "Subben" som är där går på högnivå.
Skit-schysst, tack för hjälpen.
Sen en fråga, hur vet man vilken sladd som är högnivå?
sladdarna som går till högtalarna i dörrarna samt bak är högnivå