Hjälp: Stereo har inte lågnivå och hur kopplar man den till ett slutsteg?

Pikey
26 augusti 2008 · 2 283 Inlägg

En polare till mig har köpt en Stereo ( http://nordic.lge.com/sv/products/model … 7750.jhtml )
Som inte har någon lågnivå och han vill självklart bygga Baslåda till bilen men hur fan gör man då?
Jag själv är inte alls insatt i något som helst ljud, eller kanske lite men inte till för detta.

Hoppas någon kan hjälpa oss med en lösning!


MVH Pikey

R.I.P. Michael Jackson!
Cyrax1
26 augusti 2008 · 82 Inlägg

Kör in till närmst mds o köp en omvandlare som kostar typ 200kr och som kopplas om jag inte minns fel till ex pluskabelnpå högersidans högtalare o till minus på vänsterhögtalaren sen vips så har han lågnivåutgång (allt kopplas på iso-kontakterna bakom stereon) fråga där du köperadaptorn dom vet exakt.

Pikey
26 augusti 2008 · 2 283 Inlägg

Cyrax1 skrev:
Kör in till närmst mds o köp en omvandlare som kostar typ 200kr och som kopplas om jag inte minns fel till ex pluskabelnpå högersidans högtalare o till minus på vänsterhögtalaren sen vips så har han lågnivåutgång (allt kopplas på iso-kontakterna bakom stereon) fråga där du köperadaptorn dom vet exakt.

Schysst så det finns på de flesta "Bil-stereo" ställen?

R.I.P. Michael Jackson!
evilaudio
26 augusti 2008 · 16 195 Inlägg

man får sätta dit en högnivåomvandlare på högtalarkablarna som går till bakhögtalarna.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Cyrax1
26 augusti 2008 · 82 Inlägg

skulle tro det iaf, jag köpte min på micro när jag skulle koppla in basen på orginalstereon som oxå saknade lågnivå

Pikey
26 augusti 2008 · 2 283 Inlägg

evilaudio skrev:
man får sätta dit en högnivåomvandlare på högtalarkablarna som går till bakhögtalarna.

Så det finns alltså alltid högnivå utgångar? Då hade jag ju fattat det för det är samma sak till audi att man måste ha omvandlare från högnivå till låg för att "Subben" som är där går på högnivå.

Skit-schysst, tack för hjälpen.

Sen en fråga, hur vet man vilken sladd som är högnivå?

R.I.P. Michael Jackson!
Pikey
26 augusti 2008 · 2 283 Inlägg

Cyrax1 skrev:
skulle tro det iaf, jag köpte min på micro när jag skulle koppla in basen på orginalstereon som oxå saknade lågnivå

Najs, då ber jag han att dra in på Micro och glo.

R.I.P. Michael Jackson!
evilaudio
26 augusti 2008 · 16 195 Inlägg

Pikey skrev:

evilaudio skrev:
man får sätta dit en högnivåomvandlare på högtalarkablarna som går till bakhögtalarna.

Så det finns alltså alltid högnivå utgångar? Då hade jag ju fattat det för det är samma sak till audi att man måste ha omvandlare från högnivå till låg för att "Subben" som är där går på högnivå.

Skit-schysst, tack för hjälpen.

Sen en fråga, hur vet man vilken sladd som är högnivå?

högnivå=högtalarkabeln från stereon.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Pikey
27 augusti 2008 · 2 283 Inlägg

evilaudio skrev:

Pikey skrev:

evilaudio skrev:
man får sätta dit en högnivåomvandlare på högtalarkablarna som går till bakhögtalarna.

Så det finns alltså alltid högnivå utgångar? Då hade jag ju fattat det för det är samma sak till audi att man måste ha omvandlare från högnivå till låg för att "Subben" som är där går på högnivå.

Skit-schysst, tack för hjälpen.

Sen en fråga, hur vet man vilken sladd som är högnivå?

högnivå=högtalarkabeln från stereon.

Tack

R.I.P. Michael Jackson!
Dirk Diggler
27 augusti 2008 · 375 Inlägg

Måste man gå in vid ISO:n då som nån skrev? Blir ju betydligt enklare kabeldragning om man kan ta direkt på befintliga högtalarkablarna ibak.

jocke_gronberg
27 augusti 2008 · 4 586 Inlägg

Pikey skrev:

evilaudio skrev:
man får sätta dit en högnivåomvandlare på högtalarkablarna som går till bakhögtalarna.

Så det finns alltså alltid högnivå utgångar? Då hade jag ju fattat det för det är samma sak till audi att man måste ha omvandlare från högnivå till låg för att "Subben" som är där går på högnivå.

Skit-schysst, tack för hjälpen.

Sen en fråga, hur vet man vilken sladd som är högnivå?

sladdarna som går till högtalarna i dörrarna samt bak är högnivå

Cyrax1
27 augusti 2008 · 82 Inlägg

Dirk Diggler skrev:
Måste man gå in vid ISO:n då som nån skrev? Blir ju betydligt enklare kabeldragning om man kan ta direkt på befintliga högtalarkablarna ibak.

Du kan ta driekt bakifrån om jag inte minns fel

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang