2112
Sök

Rätt eller Fel? ska man veja om man Blir omkörd på insidan?

1 062 Inlägg
28 augusti 2008
Hade aldrig tagit sånt från en Taxichaufför

"You Go, we go!"

Egenföretagare
2 496 Inlägg
28 augusti 2008
Svår fråga, jag vet inte situationen, men det är GRYMT irriternade med folk som ligger kvar i ytterfilen när det inte behövs, och folk som inte kan flytta sig till vägrenen vid omkörning så ja det har blivit endel omkörningar på insidan av mig också. men det är inte så att man har "svinat" efter.

Ibland kan det ju räcka med att lägga sig i innerfilen så förstår folk att dom inte ska åka och drälla i ytterfilen, detta var inget personligt till trådskaparen, bara ett yttrande i "ämnet"

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

274 Inlägg
29 augusti 2008
Trådstartare
tsdi skrev:
Svår fråga, jag vet inte situationen, men det är GRYMT irriternade med folk som ligger kvar i ytterfilen när det inte behövs, och folk som inte kan flytta sig till vägrenen vid omkörning så ja det har blivit endel omkörningar på insidan av mig också. men det är inte så att man har "svinat" efter.

Ibland kan det ju räcka med att lägga sig i innerfilen så förstår folk att dom inte ska åka och drälla i ytterfilen, detta var inget personligt till trådskaparen, bara ett yttrande i "ämnet"

Vet inte  om ni har Läst Tråden ordentligt

Det var bara (1) Fil   i V-ås   inte  2   !

Hmm.
29 augusti 2008
FireTraXX skrev:
Fetazde skrev:
...
han va inte svensk antar jag ?

Du är dum i huvudet antar jag?

Egenföretagare
2 496 Inlägg
29 augusti 2008
epic_mazur skrev:
tsdi skrev:

Oj sorry !

Ja då var det ju riktigt idiotiskt av honom ! en sak om man kör om där för man har sjukt bråtton av någon riktigt akut anledning, men en sådan person hade knappast bettet sig illa tongue

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
29 augusti 2008
kanske människan i bilen var riktigt sjuk eller av annan anledning behövde komma fram fort. därför kanske killen som körde blev lite hetsig.. vet själv att det finns roliga idioter som leker trafikpoliser då man behöver komma fram fort.. när jag var på väg till bb för några år sen så var den en idiot i en saab 9000 som skulle visa att han minsan kunde ligga framför mig hur länge han ville fast min tjej höll på att föda i bilen...

hjälp varandra i trafiken så kommer alla fram utan problem...

2slow

811 Inlägg
29 augusti 2008
bara tagit telefon nummret till bolaget och sedan nummret på taxin och ringt till deras växel och berättat om deras vad deras personal gör när någon tutar.

Undrar vad passageraren i taxin tänkte när chauffören uppträder som han gjorde.
Vet att jag personligen skulle då aldrig åka med det företaget igen.

116 Inlägg
15 oktober 2008
Jens.. Jag hade låtit han om det varit jag, fått smaka på merca grill!!! jag har ju ändå en fin stjärna där som sikte så jag hade nog inte missat.. annars hade han fått smaka på Jürgen!

Att tänka innan man talar, är att torka sig i röven innan man skiter!

Miklen
15 oktober 2008
Hur vet du att det var kunder han hade i taxin ? För övrigt så är det nog dumt att "snacka" me honom innan man identifierat passagerarna som riktiga passagerar winkbig_smile

Legitimerad Fåntratt
447 Inlägg
15 oktober 2008
Dom lär inte ut Blixtlåsprincipen i taxiskolan. Det enda dom lär ut är "Full gas eller mer full gas!" Han måste ha haft fruktansvärt bråttom antar jag, men INGEN har så bråttom om det inte gäller liv eller död (Då får man fan köra precis som man vill, bara man inte skadar andra såklart)

Ont om hästkrafter är det gott om.

120 Inlägg
15 oktober 2008
Jag hade förmodligen förlorat förståndet och prejat fanskapet av vägen. Sådana personer är lika med noll.

Gas til de ras!!
100 Inlägg
15 oktober 2008
epic_mazur skrev:
FLindgren skrev:
det är ju verkligen fel att försöka avbryta hanns omköring så han kanske skulle kört in i er. bättre att gå åt sidna och låta han köra om.. det är vad jag tycker är rätt och fel normalt tänkande sätt. sen juridiskt sätt så får man ju bara köra om på insidan om dte ör två filigt och max 70 km\h

men det är väll sunft förnufft som gäller, men ifall du hade velat fått en ny lack\ny bil så hade ju ju gjort så han körde in i dig;P

jo det ju klart men det gick ju rätt så Fort och han var jävligt Nära min bil
och jag skulle aldrig  Släppa förbi nån som Gör på det Viset    det är skilland på en rak motorväg  och det Finns lite större marginaler men en 70 sträcka i v-ås  över en bro och en taxi chaffis som spottar och pekar Finger aldrig!

om jag förstått detta rätt var det en avstängd sträcka han körde på och skulle in?? isåfall är det fel av honom ju.. det är förbjudet att köra på vägarbetsavstängningar!!

Alla säger att styla en volvo är som att sminka en gris!!!
Låt mig då sminka mitt svin!!

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
15 oktober 2008
tsdi skrev:
epic_mazur skrev:
tsdi skrev:

Oj sorry !

Ja då var det ju riktigt idiotiskt av honom ! en sak om man kör om där för man har sjukt bråtton av någon riktigt akut anledning, men en sådan person hade knappast bettet sig illa tongue

Hade han så jävla bråttom hade han väl inte haft tid att spotta och ha sig? wink

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

1 659 Inlägg
15 oktober 2008
azid skrev:
kanske människan i bilen var riktigt sjuk eller av annan anledning behövde komma fram fort. därför kanske killen som körde blev lite hetsig.. vet själv att det finns roliga idioter som leker trafikpoliser då man behöver komma fram fort.. när jag var på väg till bb för några år sen så var den en idiot i en saab 9000 som skulle visa att han minsan kunde ligga framför mig hur länge han ville fast min tjej höll på att föda i bilen...

Jag var ute och åkte förut sent på kvällen på 50väg, så kom det någon dåre i en helvetisk fart och blinkade som fan på mig med helljusen, jaha snuten då kanske tänkte jag, ivilketfall någon som har brått, han låg inte precis bakom och blinkade utan en bit innan så man inte vart bländad, jag smög ut så gott jag kunde i kanten och han drog om med en jävla fart men ändå rätt så kontrollerat och sansat så det inte vart något farligt.
En liten bit ligger en annan bil och killen gör samma sak mot honom, men inte fan flyttar han på sig utan tvärtom ser till att han INTE kan köra om, killen som troligen då hade bråttom sätter på varningsblinkers, men inte fan flyttar han på sig.
Det fortsätter en bit och killen blinkar och har sig, försöker köra om men den killen vart då fan inte framsläppt, han verkligen gick ivägen och gjorde allt i sin makt för att han inte skulle om och tillslut gjorde han något desperat och kom om då och stack iväg med en satans fart.

Då vart man ju lagom förbannad på idioten som vägrade släppa förbi, tänk om han precis som azid hade bråttom till något som t ex sjukhuset. Ibland blir man så less på folk mad
Han KANSKE bara tyckte det var roligt att blinka på folk och leka med sin varningsblinkers, men om inte så var det ju jävla korkat att göra sådär om han nu hade bråttom tongue

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

1 079 Inlägg
15 oktober 2008
FireTraXX skrev:
Fetazde skrev:
...

Ne, det är han inte. Faktum är att varje gång jag sett en riktig idiot i trafiken har jag tänkt: "Det är en invandrare", och sen när man kommer i kapp honom så är det mycket riktigt en sådan.

Bara ren fakta!

1 659 Inlägg
15 oktober 2008
Syst3m skrev:
FireTraXX skrev:
Fetazde skrev:
...

Ne, det är han inte. Faktum är att varje gång jag sett en riktig idiot i trafiken har jag tänkt: "Det är en invandrare", och sen när man kommer i kapp honom så är det mycket riktigt en sådan.

Bara ren fakta!

Inte alltid va?
Beror på vilket "sätt" dom kör på, men invandrare brukar sticka ut på sitt sätt, sen finns det svenskar som kör som jag vet inte vad dom också och det märkt på ett annat sätt som sticker ut och gör en förbannad wink
Ena kör med en jävla attityd och skiter i regler är stört och bäst har man sett.
Andra kör förjävligt på annat vis smile

(\_/)
(O.o)

Legitimerad Fåntratt
447 Inlägg
15 oktober 2008
Robban_89 skrev:
azid skrev:

Jag var ute och åkte förut sent på kvällen på 50väg, så kom det någon dåre i en helvetisk fart och blinkade som fan på mig med helljusen, jaha snuten då kanske tänkte jag, ivilketfall någon som har brått, han låg inte precis bakom och blinkade utan en bit innan så man inte vart bländad, jag smög ut så gott jag kunde i kanten och han drog om med en jävla fart men ändå rätt så kontrollerat och sansat så det inte vart något farligt.
En liten bit ligger en annan bil och killen gör samma sak mot honom, men inte fan flyttar han på sig utan tvärtom ser till att han INTE kan köra om, killen som troligen då hade bråttom sätter på varningsblinkers, men inte fan flyttar han på sig.
Det fortsätter en bit och killen blinkar och har sig, försöker köra om men den killen vart då fan inte framsläppt, han verkligen gick ivägen och gjorde allt i sin makt för att han inte skulle om och tillslut gjorde han något desperat och kom om då och stack iväg med en satans fart.

Då vart man ju lagom förbannad på idioten som vägrade släppa förbi, tänk om han precis som azid hade bråttom till något som t ex sjukhuset. Ibland blir man så less på folk mad
Han KANSKE bara tyckte det var roligt att blinka på folk och leka med sin varningsblinkers, men om inte så var det ju jävla korkat att göra sådär om han nu hade bråttom tongue

Om människan i taxin hade bråttom så skulle då inte jag som taxichaufför ta tid på mig att spotta och ha mig. Akut är akut, thats it.. Riktigt akut, då tar man plingplong droskan. (ambulansen för er som itne förstår norrlännska tongue)

Man har som ansvar att släppa in/hjälpa en omkörare.. och om ngn blinkar på mig i riktigt god tid etc etc så är det klart att jag hjälper till, lika som Robban gjorde. Men kommer dom i 300km/h, helt utan förvarning etc så skulle jag fan bli rädd och grejer. När motorcyklar kommer farandes i en jävla fart vill man bara kasta upp dörren. Har nästan kört av vägen med lastbil pga motorcykel i en jävla fart. :S

Ont om hästkrafter är det gott om.

Meister
6 763 Inlägg
15 oktober 2008
Droors skrev:
bara tagit telefon nummret till bolaget och sedan nummret på taxin och ringt till deras växel och berättat om deras vad deras personal gör när någon tutar.

Undrar vad passageraren i taxin tänkte när chauffören uppträder som han gjorde.
Vet att jag personligen skulle då aldrig åka med det företaget igen.

Precis vad jag hade gjort. Då blir hna förhoppningsvis inte kvar så länge. Sen va de nog inte kunder han hade med sig utan någon kompis. Tvivlar starkt på att man göra så annars.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
15 oktober 2008
Att ta ner rutan och spotta tycker jag är larvigt, men jag stör mig på alla s**ans idioter som leker poliser.

De som kör om på insidan vet att de gör fel i de allra flesta fall, att tuta är bara dumt. Tutan används när det är fara. Och när en omkörning sker har den som BLIR omkörd skyldighet att UNDERLÄTTA omkörningen, oavsett vilka lagbrott den andra föraren gör.

Dvs släpp tutan i fortsättningen och sakta in. Är det fara att bilen bakom kör in i dig/er, sänk farten för att skapa en säkrare trafikmiljö, bilar ska hålla ett säkert avstånd till den framför och hinna stanna. Om du känner att den bakom kommer köra in i dig om du behöver bromsa, sänk farten till dess att du känner dig säker, oavsett vad den hastigheten blir.

9 108 Inlägg
15 oktober 2008
Jag hade helt klart tagit numret på taxibilen, ringt taxibolaget och berättat vilken idiot dom anställt och hoppats på att han fått sparken.

Det löser ju knappast några problem att följa efter och smälla till honom som flertalet som skrivit här i tråden skulle gjort. Då är det ju i slutändan antagligen ni som blir polisanmälda istället.

Sök