Ta paus i förhållande för att hon känner sig osäker?

baca Os Difuntos
24 juni 2008 · 1 822 Inlägg

FireTraXX skrev:
Det betyder att din flickvän är trött på dig, vill knulla lite löst folk och därefter dumpa dig men vågar inte göra det än.

En paus leder aldrig till något bra.

Så jävla sant. Tyvär men så det. Det ända hon vill e att knulla massa andra under sommaren sen kunna ha dig att krypa tillbaka till.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
24 juni 2008 · 887 Inlägg

Tycker det är alltför många som verkar ta det för givet att en "paus" innebär att hon hittat en annan eller att hon är trött på killen i fråga.

Alla har sina egna anledningar, alla är inte likadana..
Det är alltför många tjejer som har problem med sig själva, mentalt, psykiskt osv osv.. det är bara så det är med vissa.
Många kan ha haft en grymt jobbig uppväxt och vill ta tag i lite saker innan hon kan ge allt i ett förhållande.
Dock så är det lite småskumt att hon säger "-i sommar vill jag vara ensam, sen kan vi ses"... och det håller nog dom flesta med om.

Ett uppehåll vet man inte på förhand hur länge det kommer pågå.. det kan ingen säga utan det visar sig.
Det kan ta en vecka, en månad.. t.om över ett år innan hon inser vad som är rätt, fel och hur hon mår inombords.

Men jag står fast vid det, älskar du henne verkligen, och det är ömsesidig och du verkligen VET att det är så, så ska du ge henne tid.

---

Sen så skulle jag vilja att trådskaparen skriver lite i denna tråd då det är rätt många som svarar på hans inlägg.
Hade varit intressant att se reaktionen på lite inlägg som är skrivna.

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
Founder
24 juni 2008 · 1 414 Inlägg

säger som någon gjorde innan, tar man paus så sätter man klara regler vad som gäller... ibland är distans bra för förhållandet, man får tillbaka lite saknad och längtan efter personen...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Phaetoon
24 juni 2008 · 8 156 Inlägg

En del tar paus för att dom känner att dom måste göra det. Få vara fria helt enkelt.
Det är inte kärleken eller något annat som det är fel på, utan felet ligger i att man själv mår dåligt.
Känner ett flertal som drabbats av depressioner, blivit mer eller mindre självdestruktiva och velat göra sig av med sina vänner och sin pojkvänner/flickvänner. I det fallet kan det ju vara bättre att ta en paus.
Personen ifråga kanske bara behöver få vara ensam?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Hmm.
25 juni 2008 ·

Det enda erfarenhet jag har av pauser sen tidigare är:

Att jag velat ta paus när jag inte velat vara tillammans med en tjej längre(av olika anledningar). Och resonerade på så vis att, om jag lämnar henne tvärt så kmr hon att börja lipa och må skit länge, men om vi har en paus innan, ja då kanske hon glömmer bort mig lite och hon inte mår lika skit när vi väl gör slut. Problemet med detta var att hon inte glömde bort mig alls, så det blev bara värre i slutändan. Men är man korkad och ung så är man det:P... Bättre att lämna direkt än att den bättre halvan ska vara förvirrad och inte fatta någonting.
___________-

Och så måste jag tyvärr hålla med Firetraxx...  Vill inte göra det, men förmodlingen sant.

Men det behöver inte vara det, kan mycket väl vara som Phateoon säger också.

Och som många nadra sagt, har klart det där med regler. Vad som gäller under pausen. Konfrotera henne, varför vill hon verkligen ha paus?.

Senast redigerat av Hmm. (25 juni 2008)

henkebenke
25 juni 2008 · 1 703 Inlägg

Hon vill väl kunna vara fri att leka med andra snoppar med gott samvete när du är i stockholm hela sommaren, lätt som en plätt.

Edit, det hade vi visst redan konstaterat.

Senast redigerat av henkebenke (25 juni 2008)

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
peegee Forummoderator
25 juni 2008 · 2 924 Inlägg

Rannsaka dig själv, har ni verkligen haft så bra? Är du helt "oskyldig" till att det inte funkar så bra? Missa inte varningssignalerna innan det är försent...

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Marcillo
5 juli 2008 · 25 Inlägg

De e nånting jag hatar mest då jag e alltid säkert om viktiga saker som t.ex äktenskaper..Om jag  e med nån, jag e det för 110%
Jag fattar inte varför skulle jag ha någ paus? Alltså jag vill ha tid att tänka mina känslor nu och då men om jag börjar att tänka att jag vill inte vara med någon, det säger jag. Man kan int hålla människor som leksaker eller barbie figurer(Eller kanske bilar man kan parkera nånstans när man vill int köra med dom). Om man e i kär, man vill vara med sin flick/pojkvän så mycket som bara möjligt. Alltså jag vet det e svårt att hitta sådan men i något sätt jag tror på romantik och starka känslor i alla fall så jag behöver att "vara utan om jag får int allt"

HEATSEEKER
12 juli 2008 · 198 Inlägg

v4jessica skrev:

mikaela skrev:
Att ta en paus är bara ett långt o utdraget sätt att göra slut på..

Mm kan man lugnt säga. Jag hade en kille som ville ta en paus o då fatta man väl direkt att han ville att de skulle ta slut men han sa de väl inte rätt ut direkt utan de rann väl mest ut i sanden bara. Trist sånt där. Bättre o dumpa på en gång

Precis!
Finns fler, tjejer är ett släkte för sig, otrohet å lögner e deras melodi...
Å ja, jag drar alla över en gräns tills motsatsen bevisas smile

-Berit- Volvo Freak
12 juli 2008 · 98 Inlägg

Vart samma sak för mig igår. Fast det är helt slut mellan oss...har bott ihop i tre år osv...jag ringde honom för att fråga vad han gjorde, och han sa rakt ut...allting har vart bra, men lite tjafs emellanåt....
Jag är helt förkrossad och vet inte vad jag skall göra...så förstår precis hur en del människor känner sig..Att förlora den man älskar, som i min situation, aldrig älskat någon som honom...Är 13 mil ifrån honom nu....men tror det blir bäst att lugna sig att åka hem till imorn.

Vila i Frid Tommie Viinikka
Volvo 850R (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang