Behöver hjälp med dubbelturbo!

j0jje_
13 april 2006 · 125 Inlägg

jonTe skrev:

j0jje_ skrev:
inga problem med spoolup med 3 liter jag lovar. har en GT40 på min och nu när vi starta den och körde med lite lätt ladd typ 0.2 så börja den ladda vid 3.5k rpm alltså mycket fint.

Enligt mig på tok försent om man skall ha körbarhet...men det beror ju på vad syftet med bilen är förstås.

syftet med min bil är att köra på gatan typ varje dag. nu vet jag inte hur det blir när vi mappar på riktigt då tror jag laddet infinner sig lite tidigare. upptäckte att vi inte pluggat ett hål efter spjället så det blåste ut där. vilket va bra då vi inte hade nån slang till WG å bara skulle provstarta. men jag tycker inte att det är nå problem om den börjar ladda vid 3-3.5k rpm...när ligger man nånsin under de varven med en bil som har mycket att köra med? och gör man det så vill man ju ändå inte ha stöd av turbon! fattar inte varför alla tror att man måste ha ladd från tomgång för att bilen ska gå bra på gatan! man vill ju att den ska orka upp på de höga varven också och inte bygga mottryck. bilen går ju bra om den är mappad rätt trots att inte turbon laddar! i alla fall min åsikt!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang