6780
Sök

Hjälp: Stereo har inte lågnivå och hur kopplar man den till ett slutsteg?

2 283 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
#1
En polare till mig har köpt en Stereo ( http://nordic.lge.com/sv/products/model … 7750.jhtml )
Som inte har någon lågnivå och han vill självklart bygga Baslåda till bilen men hur fan gör man då?
Jag själv är inte alls insatt i något som helst ljud, eller kanske lite men inte till för detta.

Hoppas någon kan hjälpa oss med en lösning!


MVH Pikey

R.I.P. Michael Jackson!

82 Inlägg
26 augusti 2008
#2
Kör in till närmst mds o köp en omvandlare som kostar typ 200kr och som kopplas om jag inte minns fel till ex pluskabelnpå högersidans högtalare o till minus på vänsterhögtalaren sen vips så har han lågnivåutgång (allt kopplas på iso-kontakterna bakom stereon) fråga där du köperadaptorn dom vet exakt.


2 283 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
#3
Cyrax1 skrev:
Kör in till närmst mds o köp en omvandlare som kostar typ 200kr och som kopplas om jag inte minns fel till ex pluskabelnpå högersidans högtalare o till minus på vänsterhögtalaren sen vips så har han lågnivåutgång (allt kopplas på iso-kontakterna bakom stereon) fråga där du köperadaptorn dom vet exakt.

Schysst så det finns på de flesta "Bil-stereo" ställen?

R.I.P. Michael Jackson!

16 197 Inlägg
26 augusti 2008
#4
man får sätta dit en högnivåomvandlare på högtalarkablarna som går till bakhögtalarna.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

82 Inlägg
26 augusti 2008
#5
skulle tro det iaf, jag köpte min på micro när jag skulle koppla in basen på orginalstereon som oxå saknade lågnivå


2 283 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
#6
evilaudio skrev:
man får sätta dit en högnivåomvandlare på högtalarkablarna som går till bakhögtalarna.

Så det finns alltså alltid högnivå utgångar? Då hade jag ju fattat det för det är samma sak till audi att man måste ha omvandlare från högnivå till låg för att "Subben" som är där går på högnivå.

Skit-schysst, tack för hjälpen.

Sen en fråga, hur vet man vilken sladd som är högnivå?

R.I.P. Michael Jackson!

2 283 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
#7
Cyrax1 skrev:
skulle tro det iaf, jag köpte min på micro när jag skulle koppla in basen på orginalstereon som oxå saknade lågnivå

Najs, då ber jag han att dra in på Micro och glo.

R.I.P. Michael Jackson!

16 197 Inlägg
26 augusti 2008
#8
Pikey skrev:
evilaudio skrev:
man får sätta dit en högnivåomvandlare på högtalarkablarna som går till bakhögtalarna.

Så det finns alltså alltid högnivå utgångar? Då hade jag ju fattat det för det är samma sak till audi att man måste ha omvandlare från högnivå till låg för att "Subben" som är där går på högnivå.

Skit-schysst, tack för hjälpen.

Sen en fråga, hur vet man vilken sladd som är högnivå?

högnivå=högtalarkabeln från stereon.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 283 Inlägg
27 augusti 2008
Trådstartare
#9
evilaudio skrev:
Pikey skrev:
evilaudio skrev:
man får sätta dit en högnivåomvandlare på högtalarkablarna som går till bakhögtalarna.

Så det finns alltså alltid högnivå utgångar? Då hade jag ju fattat det för det är samma sak till audi att man måste ha omvandlare från högnivå till låg för att "Subben" som är där går på högnivå.

Skit-schysst, tack för hjälpen.

Sen en fråga, hur vet man vilken sladd som är högnivå?

högnivå=högtalarkabeln från stereon.

Tack

R.I.P. Michael Jackson!

375 Inlägg
27 augusti 2008
#10
Måste man gå in vid ISO:n då som nån skrev? Blir ju betydligt enklare kabeldragning om man kan ta direkt på befintliga högtalarkablarna ibak.


4 586 Inlägg
27 augusti 2008
#11
Pikey skrev:
evilaudio skrev:
man får sätta dit en högnivåomvandlare på högtalarkablarna som går till bakhögtalarna.

Så det finns alltså alltid högnivå utgångar? Då hade jag ju fattat det för det är samma sak till audi att man måste ha omvandlare från högnivå till låg för att "Subben" som är där går på högnivå.

Skit-schysst, tack för hjälpen.

Sen en fråga, hur vet man vilken sladd som är högnivå?

sladdarna som går till högtalarna i dörrarna samt bak är högnivå


82 Inlägg
27 augusti 2008
#12
Dirk Diggler skrev:
Måste man gå in vid ISO:n då som nån skrev? Blir ju betydligt enklare kabeldragning om man kan ta direkt på befintliga högtalarkablarna ibak.

Du kan ta driekt bakifrån om jag inte minns fel



Sök