Orion Hcca 15 vs DD 9515!

thulle1
8 september 2008 · 733 Inlägg

Tokken skrev:
Herregud vad har folk för koll va!! wink

DD.. UTAN tvekan.. Piskar Orionbasen vilken dag i veckan som helst i båda välljud samt dB.
Ja jag har provat båda, kan säga att orionbasen överlevde inte testet med talspolar i välbehåll.
För er som inte vet så utvecklades DD´s dyrare serie en gång i tiden som en hifibas och den ska
faktiskt även vara det fortfarande. Dock så upptäckte man att dom kunde spela duktigt högt också
vilket var en bonus. Folk säger ju fortfarande DD = dB.. Men jag har inte haft en bas som låtit
så satans bra som DD´s 95/99 serie. Folk har ju även fått höra överallt att DD inte är något vidare
på djupbasen.. fel fel fel.. Det är duktigt med djupbas MEN det som kännetecknar en DD-bas är nog
kraften och rappheten. Rapp och torr bas som samtidigt gräver ner sig djupt ner när behövs.
Orion? PAH! Tack men nej tack.. Den är säker bra för hip-hop älskande pojkar som vill ha massor
med djupbas.. för den levererar nästen enbart djupbas med kraft och pondus.. den rasade totalt
ihop mot DD´n när det skulle spelas money for nothing.. men.. djupbas levererar orionbasen.. oja.
Men det ska ju låta bra även när hip-hopen får flytta på sig för lite rock n´roll.

Tung "neger" rap.. Tro mig du kommer vilja lyssna på annat också med tiden.

jag har aldrig hört en dd bas spela musik så det imponerar men jag hört orion så jag hade ente valt dd men han får ju göra som han vill :p

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil
BMW 545i (2005)
ROE
8 september 2008 · 336 Inlägg

Dawe_A skrev:
Tjenixen... tänkte som topic fråga vilken av basarna som är värst?


användningsområdet är lite delat; ska spela högt som fan, djupt och funka kalas till musiken (tung "neger" rapp osv, ja allt med tung bas)


mvh!

orion utan tvekan!! Billigare, Mer effekt, Snyggare, Lätt att byta spole och sjukt djup gående bas.

Senast redigerat av ROE (8 september 2008)

//
Roe
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang