Generatorstörningar.. HJÄLP!

littlewille90
19 augusti 2008 · 149 Inlägg

De e så att jag haft generatorstörningar i mina 6"9" et bra tag.. drog om alla kablar så strömen gick långt från generatorn ock lågnivån. förstärkt joren så de inte skulle vara några problem med de.. störningarna försvann men efter någon timme kom dom tillbaka.. kolla alla jordpungter samt kablar.. kollade även så inte signaljorden hade gått sönder genom att jorda lågnivån. störningarna fortsätter..

NÅGON som kan hjälpa mig.. kan inte komma på något mer att göra å hittar inga andra tipps på forumet..

tack på förhand.. smile

// Wille

// Wille
< En expert är någon som lyckats göra ALLA, misstag innom ett visst område >
evilaudio
19 augusti 2008 · 16 195 Inlägg

använder du skärmad lågnivåkabel??

hur pass bra jord har du mellan motorn å karossen?

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
littlewille90
19 augusti 2008 · 149 Inlägg

lågnivån är dubbelskärmad har jag för mig.. ock jag slipade en ny jorpungt i karossen för jord från motorummet.. så kan inte tänka mig att de e fel heller..  men tack:=

// Wille
< En expert är någon som lyckats göra ALLA, misstag innom ett visst område >
evilaudio
19 augusti 2008 · 16 195 Inlägg

jorden till stereon??

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
littlewille90
19 augusti 2008 · 149 Inlägg

har varit samma jord hela tiden varför skulle den börja krångla nu eftersom den fungerat felfritt i ett år.. tycker de e märkligt..

// Wille
< En expert är någon som lyckats göra ALLA, misstag innom ett visst område >
littlewille90
19 augusti 2008 · 149 Inlägg

får be om ursäkt om jag verkat ifrågasättande å otrevlig. men saken e den att jag redan kollat de som dom sakt till mig..  ber om ursäkt "evilaudio " om jag varit otrevlig..

// Wille
< En expert är någon som lyckats göra ALLA, misstag innom ett visst område >
Drönirettab
19 augusti 2008 · 21 761 Inlägg

Har du även kollat så att det inte sticker ut någon tråd från högtalarkablarna och ligger emot jord?

Både vid steget och vid högtalaranslutningarna. smile

littlewille90
19 augusti 2008 · 149 Inlägg

nej fan:).. de ska ja titta påsmile. tack tack.. mer alternativ om detta inte skulle vara felet:)?

// Wille
< En expert är någon som lyckats göra ALLA, misstag innom ett visst område >
littlewille90
19 augusti 2008 · 149 Inlägg

ok:).. tack för hjälpen.. ska tänka mig för i fortsättningen.. smile. blir att kolla runt lite på lösa delar å kolla jorden engång till.. kalas.. tack för hjälpen:). förstår att det är irreterande men folk som ifrågasätter.. ska skärpa mig med de:).

// Wille
< En expert är någon som lyckats göra ALLA, misstag innom ett visst område >
Skumtomten
19 augusti 2008 · 36 Inlägg

Kan det inte även bero på att lågnivå och pluskabel ligger på samma sida eller för nära varandra när man har dragit fram dom till steget? genom bilen alltså?

Skumtomten
19 augusti 2008 · 36 Inlägg

Oj, ber om ursäkt, mitt misstag, haha. läste allt rakt igenom så glömde nog det.

littlewille90
19 augusti 2008 · 149 Inlägg

hehe tack:).. men de har jag tänkt påsmile.. något annat du har i tanken??.

// Wille
< En expert är någon som lyckats göra ALLA, misstag innom ett visst område >
littlewille90
19 augusti 2008 · 149 Inlägg

humm.. de låter inte så tokigt iof.. strömmen går ju precis gämte den på min bil.. så låter väldigt lågiskt.. värt att kolla iaf:): .. inte dumt alls.. får spana på detta.. tackar:)..

// Wille
< En expert är någon som lyckats göra ALLA, misstag innom ett visst område >
klio Ljud freak
28 augusti 2008 · 109 Inlägg

kan vara steget med som e jod fel i tro jag hade det problemet letade överalt efter nått jod fel men tänkte inte på steget så skulle jag testa ett annat steg och så försvan det , men satte jag tbx det gammla försatte det

Ljud freak
Startmotorpunktse Följ strömmen..
28 augusti 2008 · 233 Inlägg

På generatorn finns det ett störningsskydd (kondensator) som ska skydda mot störningar i stereon. Det är inte ovanligt att detta störningsskydd går sönder. Sitter kopplad mellan plus och jord på generatorn.

littlewille90
13 september 2008 · 149 Inlägg

förstod inte den sista.. går de en kabel från generatorns pluss till generatorns jord??.. lr fattar jag fel.. borde inte karossen bli strömförande då??.. hehe jag kanske bara inte förstod svaret.. kan man få de lite utförligare så en nybörjare som jag förstårsmile.

// Wille
< En expert är någon som lyckats göra ALLA, misstag innom ett visst område >
Drönirettab
13 september 2008 · 21 761 Inlägg

www.startmotor.se/ItemInfo?itemId=80248 … cmcr2srnao

Där är ett exempel på störningsskydd som han menar, det är en liten kondensator alltså. Brukar sitta mellan plus och jord på generatorns baksida.

littlewille90
18 september 2008 · 149 Inlägg

ok tackar.. ska genast kolla upp detta:)

// Wille
< En expert är någon som lyckats göra ALLA, misstag innom ett visst område >
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang