4749
Sök

ABS pajj- Besikta

406 Inlägg
30 september 2008
Jag vet inte om det var jag som hade tur men... När jag besiktade min med trasig ABS så både pep och blinkade det i bilen.. Och besiktningsgubben sa inget om det och jag gick där ifrån med blankt papper..

AVCdesign.se
Fiat uno 1,3 turbo --->Projekt tråd UNO turbo
BMW 530i E34

9 108 Inlägg
30 september 2008
mrbuggy skrev:
ja undrar de...kabeln till abs lampan ska klippas bort  eller gömmas...inte kopplas nånstans (istället för)

de e BARA kablar ifrån oljelampan som ska kopplas...inget annat....

Men kamma dig nu, man klipper av pluskabeln som går till abs-lampan och sedan kvittar det ju om man tar en ny kabel och drar till oljelampan eller använder den befintliga kabeln som redan går till ABS-lampan?!? Sedan beror det givetvis på om det finns "kabel" över men på bilen jag gjort så på så funkade det fint.

Vi menar exakt samma sak men du läser inte vad jag skriver riktigt, jag har aldrig menat att man ska använda strömmen till abs-lampan till någonting då är ju operationen hyfsat menlös.

Entreprenör
1 784 Inlägg
30 september 2008
MilleN skrev:
mrbuggy skrev:
ja undrar de...kabeln till abs lampan ska klippas bort  eller gömmas...inte kopplas nånstans (istället för)

de e BARA kablar ifrån oljelampan som ska kopplas...inget annat....

Men kamma dig nu, man klipper av pluskabeln som går till abs-lampan och sedan kvittar det ju om man tar en ny kabel och drar till oljelampan eller använder den befintliga kabeln som redan går till ABS-lampan?!? Sedan beror det givetvis på om det finns "kabel" över men på bilen jag gjort så på så funkade det fint.

Vi menar exakt samma sak men du läser inte vad jag skriver riktigt, jag har aldrig menat att man ska använda strömmen till abs-lampan till någonting.

hehe..ska de va så svårt de här...de ska ju vara en jord å en plus till abslampan eller hur..OK...för att förenkla tyckte jag då att man drar båda nya kablarna från oljelampan så blir de inge trassel...Tänker ja fel där eller...?

9 108 Inlägg
30 september 2008
mrbuggy skrev:
hehe..ska de va så svårt de här...de ska ju vara en jord å en plus till abslampan eller hur..OK...för att förenkla tyckte jag då att man drar båda nya kablarna från oljelampan så blir de inge trassel...Tänker ja fel där eller...?

Du tänker absolut inte fel men det gör inte jag heller smile ABS-lampan har ju redan fungerande jord så det enda man behöver göra är att dra plus från oljelampan till plus på ABS-lampan. Eller hur? Förstår inte varför du skulle "rätta mig" från första början när vi sagt samma sak hela tiden bara att du vill dra ny jord av någon outgrundlig anledning?

Entreprenör
1 784 Inlägg
30 september 2008
MilleN skrev:
mrbuggy skrev:

Du tänker absolut inte fel men det gör inte jag heller smile ABS-lampan har ju redan fungerande jord så det enda man behöver göra är att dra plus från oljelampan till plus på ABS-lampan. Eller hur? roll

ja de fattar jag ju...men tanken för honom där Markuse90 va att slippa mäta å leta efter vilken som va jord å inte...eru me...?  :-)
Senast redigerat av mrbuggy (30 september 2008)

9 108 Inlägg
30 september 2008
mrbuggy skrev:
ja de fattar jag ju...men tanken för honom där va att slippa mäta å leta efter vilken som va jord å inte...eru me...?  :-)

Det måste han väl ändå så att jorden och plus kommer till rätt ställe? Skit samma alla sätt är bra utom dom dåliga. big_smile

Entreprenör
1 784 Inlägg
30 september 2008
MilleN skrev:
mrbuggy skrev:
ja de fattar jag ju...men tanken för honom där va att slippa mäta å leta efter vilken som va jord å inte...eru me...?  :-)

Det måste han väl ändå så att jorden och plus kommer till rätt ställe? Skit samma alla sätt är bra utom dom dåliga. big_smile

näääe...tar du bort båda på abs:en så kvittar de ju vilken som du kopplar till jord sen på oljelampan...finns ingen kontakt nånstans me nåt  ju...resultatet av de hela är att bilskrället blev godkänt me den kopplingen till lampan alla fall..å faktum e att ja inte tänkte så när ja kopplade min...genom att ja drog båda kablarna så behövde jag inte tänka på vilken som va jord eller inte...de löste sig självt..
Senast redigerat av mrbuggy (30 september 2008)

9 108 Inlägg
30 september 2008
Sant, kommer inte ihåg exakt hur jag gjorde med min men jag tog reda på vilken som var plus hur som helst och det funkade det med smile Men kan man inte ta reda på det så får man ju ta båda helt enkelt.

Entreprenör
1 784 Inlägg
30 september 2008
MilleN skrev:
Sant, kommer inte ihåg exakt hur jag gjorde med min men jag tog reda på vilken som var plus hur som helst och det funkade det med smile Men kan man inte ta reda på det så får man ju ta båda helt enkelt.

precis..ja förstår hur du gjorde...samma sak egentligen..men du va tvungen att veta vilken som va jord bara de va inte jag...;-)

Sök