4722
Sök

Mystiskt skrap när man lägger i 2an. 855...

Reservdansk
6 271 Inlägg
30 september 2008
Sokrates skrev:
TurbOla skrev:
Sokrates skrev:
Låter lite jobbigt för att sedan konstatera att det är ABS-testet. wink

/Tommy.

Han får väl prova. Rasar lådan så vet han att det är växellådan, gör det det inte, så är det bara ABS-testet som lever rövare. big_smile

wink Helt rätt TurbOla,, ett sätt är det ju. lol

/Tommy.

Ja, min filosofi är att förbereda för det värsta och hoppas på det bästa. wink tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Eliminator
1 441 Inlägg
30 september 2008
Tydligen är det olika, men på min hördes det tydligt, därför reagerade jag och hörde mig för.

/Tommy.
Senast redigerat av Sokrates (30 september 2008)

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

8 282 Inlägg
30 september 2008
TurbOla skrev:
Men M56H kom väl först -95 på T5orna?
Och han har inte skrivit vilken årsmodell det är. Skulle ju kunna vara en -94a.
Och ABS-självtestet, det borde ju inte bara höras från vänster sida, eller hur?
Men om bara föraren hör det, så är det ju klart det hörs tydligast från vänster.

M56H satt i alla 850 Turbo från fabrik. Min egen -94 (tillverkad i oktober -93) t.ex har en m56h. Sena -95or har en lite annan variant på h-lådan. Det är väl som man uppfattar det.

Men om nu synkringen skulle va dålig så skulle det ju märkas varje gång 2:an lades i (oavsett hastighet och upp/nedväxling) + vissa svårigheter att få i den och det sägs inte bland symptomen.

730 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
Marlboroman skrev:
TurbOla skrev:
Men om bara föraren hör det, så är det ju klart det hörs tydligast från vänster.

M56H satt i alla 850 Turbo från fabrik. Min egen -94 (tillverkad i oktober -93) t.ex har en m56h. Sena -95or har en lite annan variant på h-lådan. Det är väl som man uppfattar det.

Men om nu synkringen skulle va dålig så skulle det ju märkas varje gång 2:an lades i (oavsett hastighet och upp/nedväxling) + vissa svårigheter att få i den och det sägs inte bland symptomen.

Då är det nog abs testet... För det är just när man växlar upp.. och inga som hälst problem med att få i växeln...

Fölkesberg Racing =)

Reservdansk
6 271 Inlägg
30 september 2008
Marlboroman skrev:
TurbOla skrev:

Det är ju märkligt att jag aldrig har varit med om självtestet på ABS-en, varken med egen bil eller annans 850. Det verkar vara lite slumpmässigt vilka bilar det testar på. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

730 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
TurbOla skrev:
Marlboroman skrev:
TurbOla skrev:

Det är ju märkligt att jag aldrig har varit med om självtestet på ABS-en, varken med egen bil eller annans 850. Det verkar vara lite slumpmässigt vilka bilar det testar på. wink

Men det finns ett sånt test ? tongue

Fölkesberg Racing =)

Eliminator
1 441 Inlägg
30 september 2008
Det finns på alla, men kanske hörs olika högt eller inte alls på vissa.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

730 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
Sokrates skrev:
Det finns på alla, men kanske hörs olika högt eller inte alls på vissa.

/Tommy.

kanon då lugnar jag brorsan med att det är sånt test... wink O om den nu rasar senare då får de bli bingtime för mig ett x antal dagar i sträck big_smile

Fölkesberg Racing =)

Sök