bromsar till e35 325

Zalle
30 september 2008 · 28 Inlägg

hallå! är ute efter lite sportigare bromsar till min 325a.
har kollat lite på brembro max o redstuff belägg.
men har även hört bra saker om ferodos belägg och textar beläggen.

hittade även nyss en sats som verkar vettig.
jag hittade dom på racimex
dom består av 4 x slitsade gem skivor och ferodos sportbelägg.

va rekomenderar ni?
skriv gärna om era erfarenheter av olika belägg/ skivor. även pris om ni har de.

viccoA
30 september 2008 · 3 110 Inlägg

Rekommenderar att du snackar med Pean Sweden så får du riktigt bra prylar wink

Själv kör jag med Brembo Racing-skivor, (slitsade och borrade) samt Posi Quiet semimetall bromsklotsar, funkar bra om man inte har extrema krav.

Senast redigerat av viccoA (30 september 2008)

Zalle
2 oktober 2008 · 28 Inlägg

viccoA skrev:
Rekommenderar att du snackar med Pean Sweden så får du riktigt bra prylar wink

Själv kör jag med Brembo Racing-skivor, (slitsade och borrade) samt Posi Quiet semimetall bromsklotsar, funkar bra om man inte har extrema krav.

det är just dom jag blev rekomenderade att köpa med, stålombundet o bra vätska med sålkart!. funkar beläggen lika bra i torr/vått elller varma eller kalla?

viccoA
2 oktober 2008 · 3 110 Inlägg

Zalle skrev:

viccoA skrev:
Rekommenderar att du snackar med Pean Sweden så får du riktigt bra prylar wink

Själv kör jag med Brembo Racing-skivor, (slitsade och borrade) samt Posi Quiet semimetall bromsklotsar, funkar bra om man inte har extrema krav.

det är just dom jag blev rekomenderade att köpa med, stålombundet o bra vätska med sålkart!. funkar beläggen lika bra i torr/vått elller varma eller kalla?

De funkar okej när de är kalla, dock sitter de på rejsbilen och den går sällan i vanlig trafik, men jag har inte märkt att de skulle vara mycket sämre än orginal kalla. Kanske inte optimal lösning för renodlad racebil men det känns som ett okej gat belägg som är bättre än de flesta andra på banträffar.

Senast redigerat av viccoA (2 oktober 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang