2438
Sök

Vart ska jag placera dumpen på en V70R?

16 Inlägg
9 oktober 2008
Trådstartare
Funderar vart jag ska sätta dumpen? varma lr kalla sidan nära lr långt ifrån ic. Det är en öppen dump
Ska man tänka på något annat än plugga orginaldumpen?
V70R AWD

1 353 Inlägg
9 oktober 2008
DaN1eL_ skrev:

japp du ska tänka på att du har LMM vilket betyder = ANVÄND DIN ORG DUMP SÅVIDA DU INTE HAR 450++hk.
om du nu har mer hästar än så så ber ja om ursäkt för påhoppet o råder dig att sätta dumpen nära spjället.....
/Crille

KHRacing
9 oktober 2008
Crille88 skrev:
DaN1eL_ skrev:

japp du ska tänka på att du har LMM vilket betyder = ANVÄND DIN ORG DUMP SÅVIDA DU INTE HAR 450++hk.
om du nu har mer hästar än så så ber ja om ursäkt för påhoppet o råder dig att sätta dumpen nära spjället.....
/Crille

Varför nära spjället för ?

Har du fakta som påpekar detta eller är det för att ALLA andra monterar den där ?

Reservdansk
6 271 Inlägg
9 oktober 2008
KHRacing skrev:
Crille88 skrev:
DaN1eL_ skrev:

/Crille

Har du fakta som påpekar detta eller är det för att ALLA andra monterar den där ?

Det står i beskrivningen som följer med dumpventilen?
Står iaf så när man läser beskrivningen till JBA25 dumpventilen. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

1 878 Inlägg
9 oktober 2008
du ska ha dumpen så nära spjället som möjligt. men ändå nära IC:n.och du måste plugga original dumpen.

1 353 Inlägg
9 oktober 2008
KHRacing skrev:

säger inte att ja har fakta. läs så har ja skrivit att mitt råd e nära spjället..
man kan sätta den precis vart man vill för den fyller ändå sin funktion, vill man va riktigt jävlig så kan man säga att han inte behöver ha nån dump alls för det funkar också.. ett tag iaf tills turbon ger upp..
och som turbola säger så får man från vissa tillverkare beskrivning att den monteras nära spjället.. men vill man göra de krångligt så klart man kan montera nån annan stans.. men röret mellan ic->spjäll e lätt o montera på..
på våra biler sitter dumparna org internt i turbon så de kan man väl säga ligger före spjället... långt i från..
men om du har nån fakta så lägg gärna upp den tillsammans med expertutlåtande från din sida istället för att klanka ner på mitt inlägg..
dan1el vill nog ha råd om vart han ska placera den, inte nån sönder diskuterad tråd mellan två individer som ska ifrågasätta varandras inlägg..(hoppas du tar detta på rätt sätt..)
sry ot.

Sök