4433
Sök

grundtryck sjunkit?

Saab raggare : )
887 Inlägg
4 maj 2006
Trådstartare
Min laddar ca 0.2 bar på grundtrycket..  ska ligga runt 0.45 tydligen.. ( saab og 900 T16 )
hur kan de ha sjunkit ? =S

Nån som vet vad det ska vara för grundtryck på en Saab og 900 T16 från 90 `  ?
Senast redigerat av zwich (4 maj 2006)

Turbo.. Because Im worth it :)

5 710 Inlägg
5 maj 2006
0.2bar är på tok för lågt och kan "ställa till det" med diverse problem (hade inte du laddtryckprobs?)
0.45bar är istället lite högt,  0.35bar ringer i huvudet men jag är inte helt 100.....hursom 0.35-0.4 bar funkar bra.

Att GLT kan ha sjunkit beror oftast på att WG-klocka med tiden har blivigt slapp eller att mottrycket på avgassidan har blivigt lägre tex vid nytt avgassystem (som jag oxo har för mig att du har bytt?)

MVH Jonas
..............

Saab raggare : )
887 Inlägg
5 maj 2006
Trådstartare
jonTe skrev:
0.2bar är på tok för lågt och kan "ställa till det" med diverse problem (hade inte du laddtryckprobs?)
0.45bar är istället lite högt,  0.35bar ringer i huvudet men jag är inte helt 100.....hursom 0.35-0.4 bar funkar bra.

Att GLT kan ha sjunkit beror oftast på att WG-klocka med tiden har blivigt slapp eller att mottrycket på avgassidan har blivigt lägre tex vid nytt avgassystem (som jag oxo har för mig att du har bytt?)

Jopp de e jag som har laddtrycksproblem... men jag va hos två saab-nissar och vi höll på o testa olika boxar.. olika magneventiler.. men inget gav nått resultat..

så på mån ska jag dit igen så ska dom hjälpa mig att skruva upp grundtrycket..  eller om man ser att klockan är helt slut. så kanske dom hade en ny klocka där..

Turbo.. Because Im worth it :)

10 287 Inlägg
5 maj 2006
Spricka i avgashus?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök