4442
Sök

Saab 9000 intercooler

127 Inlägg
4 maj 2006
Trådstartare
Hejsan

Jag undrar om saab 9000 intercoolern är något att ha. Jag tänkte försöka trycka in en sån i min Audi A4 1.8ts. Pallar en sån med 1.2 bar? Och till sist är det någon som har måtten på en sån?

Tack på föhand.

5 710 Inlägg
5 maj 2006
9000LLK:n är inte så tokig för att vara en originalpjäs.
Stor yta och turbulatorer i kanalena, dock är den aningen tunn om man skall ha högt luftflöde...därav dubbelvarianten (dubbla cellpaket) som används ganska flitigt i SAAB-trimmarträsket.
1.2 bar är inga problem, skall man över 1.5 börjar gavlarna (i plast) tycka det är jobbigt och det är inte ovanligt att de hoppar av/går sönder.

Några mått har jag inte i huvudet men kan tänka mig att den är något stor för en A4:s ganska låga nos.

MVH Jonas
..............

2 652 Inlägg
5 maj 2006
de har ju blivit så billigt med mindre race intercoolers så tycker du borde satsa på en sådan , men en 9000 funkar säkert

127 Inlägg
5 maj 2006
Trådstartare
jonTe skrev:
9000LLK:n är inte så tokig för att vara en originalpjäs.
Stor yta och turbulatorer i kanalena, dock är den aningen tunn om man skall ha högt luftflöde...därav dubbelvarianten (dubbla cellpaket) som används ganska flitigt i SAAB-trimmarträsket.
1.2 bar är inga problem, skall man över 1.5 börjar gavlarna (i plast) tycka det är jobbigt och det är inte ovanligt att de hoppar av/går sönder.

Några mått har jag inte i huvudet men kan tänka mig att den är något stor för en A4:s ganska låga nos.

Det är för att den är tunn som jag är intresserad av den smile

Ni kanske har några andra tips på andra intercoolers som är tunna med stor yta.

5 710 Inlägg
5 maj 2006
Är det en "tunnis" du är ute efter är 9K perfekt.
Finns ett ganska stort utbud oxo.

MVH Jonas
..............

Sök