Finns det något negativt med att använda en dyr racingbromsvätska, förutom just att den är dyr? Eller den är bättre på allt än den vanliga bromsvätskan som finns i från början?
Har du inte märkt något negativt med orginal bromsvätska finns ingen idé att du byter till sport, om du däremot varit med om att pedalen går i golvet utan att bilen stannar inför hårnålen, ja då är det dags att skaffa rejsingbromsvätska.
Har du inte märkt något negativt med orginal bromsvätska finns ingen idé att du byter till sport, om du däremot varit med om att pedalen går i golvet utan att bilen stannar inför hårnålen, ja då är det dags att skaffa rejsingbromsvätska.
Ok, men borde inte bromsarna betta lite hårdare med racingvätska? Eller är det bara nya belägg som gäller då?
som finns? och vilken rekomenderas? är i stort behov av riktigt vätska ;P
Vanlig DOT5.1 räcker ganska långt...
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Speedparts ATE Super Blue Racing Bromsvätska fungerar upperligt vid bankörning och annan hårdkörning utan att mattas, den kan jag lätt rekomendera, kört med den flera ggr och använder bara den, stållomspunna bromslangar och bättre belägg, och har ändå inte lyckats matta ner bromsverkan, varken på bana eller i konbanan.
Finns på www.speedparts.se klicka bara på produkter/tuning/broms/bromsvätska
Speedparts ATE Super Blue Racing Bromsvätska fungerar upperligt vid bankörning och annan hårdkörning utan att mattas, den kan jag lätt rekomendera, kört med den flera ggr och använder bara den, stållomspunna bromslangar och bättre belägg, och har ändå inte lyckats matta ner bromsverkan, varken på bana eller i konbanan.
Finns på www.speedparts.se klicka bara på produkter/tuning/broms/bromsvätska
Japp, håller med! Den är riktigt bra. Jag använder den på min Porsche, för att jag kör mycket bana. Men den kan inte trolla. Är bromsarna för små, så är dem...........
Ok, men borde inte bromsarna betta lite hårdare med racingvätska? Eller är det bara nya belägg som gäller då?
Då får alldrig bromsarna till att betta bätre genom att byta vätska... Problemet med dålig vätska uppstår inte förrän den kokar å en racingbromsvätska har högre kokpunkt en en vanlig så länge den inte har tatt upp för mkt vatten. Kokpunkten går dock upp fortare med viss vattenmängd än för vanlig bromsvätska så den bör bytas oftare..
Finns siliconvätska med å den tar inte upp vatteb alls å har därför alltid samma kokpunkt men då måste hela bromsystemet rengjöras innan den används möjligen behövs slangar å packningar bytas med. å efter som den inte tar upp nått vatten så känns det inte som nån bra ide till bil då vi alldrig kan bli kvitt kondensproblemet...
Skall du åka mycket bana å känner att det inte funkar med ny Vanlig vätska så e väll det smartaste å byta upp dig till dot 5.1.. Tänk bara på att den bör bytas oftare än vanlig 4.1
The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Finns en bilverkstad bakom ditt jobb som säljer Motul DOT 5.1
Äääääsch den knäckidäck verkstan har jag bara hört illa om, undviken så mycket som möjligt! *hihi. säljer dom den bromsvätskan är den troligtvis utspädd med ghb eller något sånt;) vet allt vad lilla edet\göta bor pysslar med;)