3940
Sök

Siliconslang.

282 Inlägg
7 maj 2006
Trådstartare
tjoho..

Nån som vet om det funkar att använda silicon slang som bensinledningar? Håller den för bensin?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
7 maj 2006
skulle hellre rekommendera stålomspunna.

282 Inlägg
7 maj 2006
Trådstartare
Ja jag tänkte det oxå, men det är ju inga skruv anslutningar.. Typ ska ju sättas fast med slangklammer. Funkar det med stålomspunna då oxå? Vart hittar man stålomspunna?

282 Inlägg
7 maj 2006
Trådstartare
Ingen som vet om det funkar?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
7 maj 2006
stålomspunna finns på dalhems finns många olika sätt att få fast dom finns ju 100-tals olika anslutningar slangklämmor funkar fint på mina stålomspunna.

282 Inlägg
8 maj 2006
Trådstartare
Okej tack smile Har beställt stålomspunna nu smile

5 710 Inlägg
8 maj 2006
Dock bör man beställa rätt stålomspunnen slang....
En stålomspunnen slang till för olja med tefloninsida fastskruvat med slangklämmor är inget jag skulle vilja ha på bränslesystemet under locket på min bil.
Däremot en stålomspunnen gummislang som tål bränsle och nipplar med riktiga kragar skulle jag kunna tänka mig.

Bränsle är farliga grejjer....

MVH Jonas
..............

282 Inlägg
8 maj 2006
Trådstartare
Har beställt stålomspunnen gummislang, ska nog funka fint att dra med slangklammer.. Vet inte annars hur man ska lösa det om man inte vill använda vanlig svart tråkig.. Den skulle tåla bränsle iaf..

10 287 Inlägg
8 maj 2006
Har du metallnipplar i tankarmatur etc så kan man alltid köra med skärringskopplingar och slang med klämda anslutningar.

/Göran

MrFredde skrev:
Har beställt stålomspunnen gummislang, ska nog funka fint att dra med slangklammer.. Vet inte annars hur man ska lösa det om man inte vill använda vanlig svart tråkig.. Den skulle tåla bränsle iaf..

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

282 Inlägg
8 maj 2006
Trådstartare
Ska montera den på "Fuelrailen" o på den är det endast 2 plaströr som anslutningar..

Vw trimmare
2 995 Inlägg
8 maj 2006
Kollat med dalhems? dom har säkert några passande slangkopplingar bara å fråga dom.

Sök