3804
Sök

audi a3 quattro, quattron trasig

HEHE
156 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
Någon som vet vad det kan kosta att laga en quattro som är trasig? Fått tag på en audi a3 -00 för en billig slant, fast quattron är urfunktion.. Tack för svar!

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
26 oktober 2008
Quattron ur funktion. Det kan va många saker som kan va kassa då. Vart är felet?
Är det diffen? kardanaxeln? lr växellådan är vad är det?
Senast redigerat av p-nyhlen (26 oktober 2008)

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

HEHE
156 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
Det enda jag vet är att den är urfunktion, bilen rullar nu, men driver bara på 2hjul, växellådan tror jag itne det är, tror mera på diffen elelr kardanen. Kan ju vara något simplet fel, men man vet aldrig.

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
26 oktober 2008
en ny kardan till en a6 kostar iaf 10000. En diff säker 25-30 tusen.....

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

950 Inlägg
26 oktober 2008
MICKEHEHE skrev:
Det enda jag vet är att den är urfunktion, bilen rullar nu, men driver bara på 2hjul, växellådan tror jag itne det är, tror mera på diffen elelr kardanen. Kan ju vara något simplet fel, men man vet aldrig.

Har den Haldex? De Haldexsystem jag känner till, då blir bilen 2WD om säkringen till Haldex:n är trassig. Så kolla säkring och kablar.

HEHE
156 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
Dansken- skrev:
MICKEHEHE skrev:

Har den Haldex? De Haldexsystem jag känner till, då blir bilen 2WD om säkringen till Haldex:n är trassig. Så kolla säkring och kablar.

Hmm, jag vet inte. Ska höra med killen som säljer bilen smile Det är iaf en audi a3 1.8t quattro -00

Vw trimmare
2 995 Inlägg
26 oktober 2008
MICKEHEHE skrev:
Dansken- skrev:
MICKEHEHE skrev:

Hmm, jag vet inte. Ska höra med killen som säljer bilen smile Det är iaf en audi a3 1.8t quattro -00

tvärställd motor i audi = haldex  så ja den har haldex...

HEHE
156 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
MICKEHEHE skrev:
Dansken- skrev:

tvärställd motor i audi = haldex  så ja den har haldex...

Okey, alltså kan det bara vara en sån simpel sak som en säkring för haldexen har gått?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
26 oktober 2008
MICKEHEHE skrev:
Okey, alltså kan det bara vara en sån simpel sak som en säkring för haldexen har gått?

kan vara vad som helst inget man bara tar reda på utan att felsöka men jag skulle nog gissa på att pumpen gett upp...

HEHE
156 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
MICKEHEHE skrev:

kan vara vad som helst inget man bara tar reda på utan att felsöka men jag skulle nog gissa på att pumpen gett upp...

Okey, har du någon aning om vad pumpen kostar ?

1 059 Inlägg
27 oktober 2008
kolla på bildelsbasen efter en beg så får du ett hum,sen säkert billigare i tyskland.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Sök