Slarvar du också med högerregeln ?

peking_86
30 oktober 2008 · 157 Inlägg

Louise skrev:
Vet folk ens att högerregeln finns? inte i norrköping iaf!!!

lollo vi unga  är bra följa högerrageln med  dom melanna 35-55 kan ej  den

audi 100
Saab_Diana
30 oktober 2008 · 401 Inlägg

vevade ner rutan en gång när en skulle tränga mig  "har du hört om högerregeln eller"  "NÄÄÄ,den gäller inte i stockholm"   SÅ då får jag la tro på han då

Saab 9-5 "AERO" (2001)
BMW 535 "i" (2012)
Saab 9-5 "2.0" (2000)
Helvete_racing Arg Snickare
30 oktober 2008 · 875 Inlägg

Saab_Diana skrev:
vevade ner rutan en gång när en skulle tränga mig  "har du hört om högerregeln eller"  "NÄÄÄ,den gäller inte i stockholm"   SÅ då får jag la tro på han då

det är ju lite såbig_smile man tar seden dit man kommer:D

Senast redigerat av volvo_r-optik (30 oktober 2008)

Atchoprosit
30 oktober 2008 · 193 Inlägg

Har du helt rätt i! Men är det en skriven lag eller är det en så kallad "oskriven lag"? De enda som får folk att börja följa lagarna är att höja böterna...neutral

Mortalis VW-nörd?
30 oktober 2008 · 4 332 Inlägg

Ska de stå poliser å kolla högerregeln? De får gärna ta hand om annat...rondellkörning e väl snarare nåt som vägverket bör informera mera om...

M.F.
30 oktober 2008 · 67 Inlägg

Mortalis skrev:
Ska de stå poliser å kolla högerregeln? De får gärna ta hand om annat...rondellkörning e väl snarare nåt som vägverket bör informera mera om...

Ja just precis varför ska dom stå där dom följer ej reglen själva, har själv tutat på dom 3-4 gånger dom har själv brutit mot denna reglen. Jag säger bara en sak förnya alla körkort var 15:e år med endast 1 stort test och 1 st uppkörning.

Och sen borde dom sätta in släpvagns teori plus körning i bilskolan, för jag är usel på att backa med släp, och många andra också.!

Senast redigerat av M.F. (30 oktober 2008)

Norbro
30 oktober 2008 · 263 Inlägg

Slarvar? jag skiter nästan helt i den, går mest på "min gata är större än din"

Volvo - Probably the best car in the world
"Ge mig svenskar, wiskey och snus så ska
jag bygga järnväg ända in i helvete"
James J. Hill, Amerikas stora järnvägsbyggare
Rushman Evolution Garage
30 oktober 2008 · 1 299 Inlägg

Bor ute på landet... kan man inte högerregeln här så blir man överkörd av en traktor.

Rödljus, övergångsställen å farthinder å sånt där tjafs däremot, det är sånt man bara läser om big_smile

Sky´s the limit...
M.F.
30 oktober 2008 · 67 Inlägg

Norbro skrev:
Slarvar? jag skiter nästan helt i den, går mest på "min gata är större än din"

Okej då hoppas jag ej att du träffas mig vid en korsning då det ej finns skyltat, då kommer din lilla fina volvo bil och bli lite ihopa buklad här och där, det bjuder jag på.. ha det.

85an
30 oktober 2008 · 249 Inlägg

M.F. skrev:

Norbro skrev:
Slarvar? jag skiter nästan helt i den, går mest på "min gata är större än din"

Okej då hoppas jag ej att du träffas mig vid en korsning då det ej finns skyltat, då kommer din lilla fina volvo bil och bli lite ihopa buklad här och där, det bjuder jag på.. ha det.

Känns som att minst 95% kör enligt principen "största gata betraktas som huvudled", och det funkar ju mycket bättre eftersom trafiken också flyter på mycket bättre då. Då och då kommer en paragrafryttare som måste följa reglerna istället för hjärnan..

Larsson_Power Saabvilde!
30 oktober 2008 · 1 708 Inlägg

decib3L skrev:

Larsson_Power skrev:
Hela Kristinehamn är uppbyggt på högerregeln, så vi kan ju det där om man säger så big_smile

Det första är ju sant. Men det är ta mig fan ingen som kan det. Förutom vi som nyss fått körkort.

Ja precis, vi ungdomar. Vi är bra vi Robert ; )

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
MisterJukebox
30 oktober 2008 · 14 Inlägg

85an skrev:

M.F. skrev:

Norbro skrev:
Slarvar? jag skiter nästan helt i den, går mest på "min gata är större än din"

Okej då hoppas jag ej att du träffas mig vid en korsning då det ej finns skyltat, då kommer din lilla fina volvo bil och bli lite ihopa buklad här och där, det bjuder jag på.. ha det.

Känns som att minst 95% kör enligt principen "största gata betraktas som huvudled", och det funkar ju mycket bättre eftersom trafiken också flyter på mycket bättre då. Då och då kommer en paragrafryttare som måste följa reglerna istället för hjärnan..

Håller med, störst gata har företräde. Det förenklar rätt mycket och det är ändå rätt många som tänker så redan..

peking_86
30 oktober 2008 · 157 Inlägg

M.F. skrev:

Mortalis skrev:
Ska de stå poliser å kolla högerregeln? De får gärna ta hand om annat...rondellkörning e väl snarare nåt som vägverket bör informera mera om...

Ja just precis varför ska dom stå där dom följer ej reglen själva, har själv tutat på dom 3-4 gånger dom har själv brutit mot denna reglen. Jag säger bara en sak förnya alla körkort var 15:e år med endast 1 stort test och 1 st uppkörning.

Och sen borde dom sätta in släpvagns teori plus körning i bilskolan, för jag är usel på att backa med släp, och många andra också.!

jag är bäst på backa med lätt släp

audi 100
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
30 oktober 2008 · 1 659 Inlägg

Rushman skrev:
Bor ute på landet... kan man inte högerregeln här så blir man överkörd av en traktor.

Rödljus, övergångsställen å farthinder å sånt där tjafs däremot, det är sånt man bara läser om big_smile

Haha lol

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
M.F.
31 oktober 2008 · 67 Inlägg

Men en del säger störst gata går först.! men hur gör ni om gatorna är lika stora då typ, ska ni gå ut och mäta gatan ? ?  f"rf"n kom inte med egna regler.

Högerreglen finns av en främst anledning vad jag tror. och det är för att man ska slippa alla enorma skyltuppsättningar i skogar och på landet m.m.. vilket blir fruktansvärt mkt med pengar.! det skulle röra sig om miljard tals nya skyltar bara i sverige, tänk i världen

Madhouse
31 oktober 2008 · 1 079 Inlägg

Man kommer långt med sunt förnuft, även om lagar och regler ska styra så svänger man inte bara ut för att man har rätt. Skulle kunna smälla min bil varje dag om jag följde lagarna till punkt och pricka, det handlar mer om att ha ett flyt i trafiken, visa hänsyn för andra, sen ligger ju lagarna där och styr i bakgrunden ändå men.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Evil_90 +Uppfinnare+
31 oktober 2008 · 643 Inlägg

M.F. skrev:

Mortalis skrev:
Ska de stå poliser å kolla högerregeln? De får gärna ta hand om annat...rondellkörning e väl snarare nåt som vägverket bör informera mera om...

Ja just precis varför ska dom stå där dom följer ej reglen själva, har själv tutat på dom 3-4 gånger dom har själv brutit mot denna reglen. Jag säger bara en sak förnya alla körkort var 15:e år med endast 1 stort test och 1 st uppkörning.

Och sen borde dom sätta in släpvagns teori plus körning i bilskolan, för jag är usel på att backa med släp, och många andra också.!

skaffa en traktor och vagn, en vecka senare med konstant träning ska nog göra susen wink

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur
Mortalis VW-nörd?
31 oktober 2008 · 4 332 Inlägg

M.F. skrev:
Men en del säger störst gata går först.! men hur gör ni om gatorna är lika stora då typ, ska ni gå ut och mäta gatan ? ?  f"rf"n kom inte med egna regler.

Högerreglen finns av en främst anledning vad jag tror. och det är för att man ska slippa alla enorma skyltuppsättningar i skogar och på landet m.m.. vilket blir fruktansvärt mkt med pengar.! det skulle röra sig om miljard tals nya skyltar bara i sverige, tänk i världen

Så din lösning är "jag vet att det är högerregel på denna gata, så ja bara kör så får vi se va ja kör in i"
Härlig inställning..

Norbro
31 oktober 2008 · 263 Inlägg

M.F. skrev:
Okej då hoppas jag ej att du träffas mig vid en korsning då det ej finns skyltat, då kommer din lilla fina volvo bil och bli lite ihopa buklad här och där, det bjuder jag på.. ha det.

nästan lite småsur där eller haha smile btw så är den ganska bucklig redan, blir inte så lessen i ögat om det kommer ett par fler smile ha det du med!

Volvo - Probably the best car in the world
"Ge mig svenskar, wiskey och snus så ska
jag bygga järnväg ända in i helvete"
James J. Hill, Amerikas stora järnvägsbyggare
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang