Motorproblem 740!!!

Ohron
17 november 2008 · 4 Inlägg

Hej!

Har en 740 90a som inte riktigt vill gå som man vill.

Jag körde soppatosk igår och efter det har den gått skit. Har kollat så det kommer sopa fram te insprutet och det gör det så kan inte vara några fel med det.

När man får igång bilen så vill den inte gå på tomgång och stannar under 2500 varv. den skjuter också. det verkar vara något tändningsproblem tror jag med jag hittar inte felet!! Är det någon som har något förslag på vad det kan vara för fel på bilen? Innan jag körde sopatorsk gick den kanon bra.

HJÄLP MIG

turboforssen Telge Drifting Team
17 november 2008 · 5 398 Inlägg

det är inte så att ditt soppa filter börjar bli igensatt? har du kört soppa torsk så kan allt botten skit sugits upp.
du kan ju fortfarande få soppa fram men kanske inte lika mycket:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
Ohron
17 november 2008 · 4 Inlägg

Det sprutade på ganska bra med sopa när vi låsade slangen vid insprutet. hjälper med med att köpa sånt medel som man häller i tanken eller är de bara o byta sopa filter?

turboforssen skrev:
det är inte så att ditt soppa filter börjar bli igensatt? har du kört soppa torsk så kan allt botten skit sugits upp.
du kan ju fortfarande få soppa fram men kanske inte lika mycket:)

WolfZap Volvo-Beroende
17 november 2008 · 289 Inlägg

Jag hade börjat med att byta filter, kostar inte många kronor. Det kan ju spruta mycket, men det behöver ju inte vara tillräckligt smile. Mäta kan du ju göra om du inte vill köpa nytt filter smile.

Volvo 760 TIC -84 B23ET
Hilmer
17 november 2008 · 1 790 Inlägg

Om du kört torrt så kan det ju va så illa att pumpen fått stryk och inte kan leverera rätt tryck, även om det ger bränsle så kanske den inte orkar bygga upp det tryck som erfodras för systemet ska fungera.
Men börja med att byta filtret, kolla sen så att du inte har läckage nånstans på vägen fram.

Onee
17 november 2008 · 342 Inlägg

om det är så att du har kört helt soppa slut så kan det tyvär vara så att pumpen har gått sönder så att den inte kan leverera rätt bränsle tryck som den kräver. kan även vara så att filtret kanske är dåligt

wildboy_87_
17 november 2008 · 1 062 Inlägg

kan ju även ha kommit skit i spridarna tråkigt men sant va så på en polares omega 3000

Team Björkeryd
Kesler
17 november 2008 · 3 650 Inlägg

hur mkt tankade du efter att du kört torrt? Tanka mer isåfall + en flaska K-sprit

kim89
17 november 2008 · 112 Inlägg

tändstift?

Jag hatar fwd = felwheeldrive...
Karl-Bertil
17 november 2008 · 518 Inlägg

många pumpar klarar inte av att gå torrt å pajar således. men börja där det är billigast , det hade jag gjort:
filter sen stift sen pump.
( stiften är lite långsökt men de kostar så lite... )

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
17 november 2008 · 5 042 Inlägg

" Motorproblem Sjuk40!!! "

C H E V R O L E T <3
AMP
18 november 2008 · 36 Inlägg

Skulle tro att det är som vissa andra skriver, soppapumpen.. den tar ju tyvärr stryk och kan orsaka problemen du har när du kört soppatorsk men kan tipsa dig genom att göra så som karl-bertil skriver att börja med billigaste, har du tur kan det ju vara filtret eller tändstiften.
Lycka till!
Mvh Mattias

Följ gärna med i rallysvängarna gå in på hemsidan och kolla lite bilder samt filmer
http://www.adielssonmotorsport.com/start.html
Eiiiiik
18 november 2008 · 337 Inlägg

Låter som att det kanske skulle kunna vara pumpen sad

240bns
18 november 2008 · 1 008 Inlägg

Lyser "lamdasondlampan" när bilen går?

Kan ju vara så att boxen satt felkod på nått när du körde soppatorsk.. lyft av batteripolen och prova om det blir bättre efter nollställningen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang