Stänga av bakbromsar med en kran

Larsson-
18 november 2008 · 83 Inlägg

Om man skulle dra om bromsslangen så att man delar på den och sätter en kran där på sen sätter ihop slangen, och placerar den så att den är lätt att komma åt, så vrider man på kranen så stänger man av bakbromsarna, vrider tillbaka så funkar dom igen.

Skulle detta funka?
Skulle det gå att få riktigt tätt?
Vad skulle besiktningen säga om detta om dom ser kranen?

cool

Audi A3 1.8t quattro "Ådin" (2002)
CC72
18 november 2008 · 1 661 Inlägg

Klart det funkar, sök på LINELOCK så hittar du mer info.

En linelock installerar man på bromsrören till de icke drivande hjulen, ingen annanstans. Dess funktion använder man för att kunna göra en kontrollerad burnout, och i vissa applikationer en kontrollerad start. Linelocken ska ALLTID styras av en återfjädrande knapp; släpper du knappen så släpper bromsarna.

Senast redigerat av Sexyicecube (18 november 2008)

Larsson-
18 november 2008 · 83 Inlägg

Och en linelock är tillåten av SBP?
Det verkar både enklare och billigare med en kran på slangen bak bara, fast problemet är, hur ska man styra den från cupen? Och vad säger SBP om en sådan kran?

Audi A3 1.8t quattro "Ådin" (2002)
kolvas
18 november 2008 · 4 001 Inlägg

tror knappast att det är godkänt och det är inte säkert att du får några bromsar alls om du stryper helt till bakhjulen, det gäller att kolla hur huvudbromscylinder och bromssystemet är uppbyggt.

Dessutom så har du troligtvis ett 2-krets triangelsystem som gör det hela ytterligare lite krångligare.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang