4012
Sök

Bilprovningen om stela bakaxlar!

Stabil som fan
304 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
Tja! Tror ni Bilprovningen blir sura om man har stelbakaxel på min 205gti? Rätt vanligt fel bland dom, Och rätt trist att fixa då man uppenbarligen måste hissa ner bakvagnen!

Jag har nämligen inte för mej att dom någonsin kollat något med fjädrar och stötdämpare innan, Ja mer än läckage då !

Mvh/ Jim

Mästare
2 947 Inlägg
16 november 2008
Ja, det tror jag.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
16 november 2008
stel bakaxel? hur menar du? aga diffat? eller ofjädrat?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

587 Inlägg
16 november 2008
är det inte så att Peugot har byggt in fjädringen i själva " bakaxeln" på måga av sina modeller - så har jag för mej iaf att det var på Min Peugot 405 jag hade o fick då reda på av en besiktningsman att det var vanligt att de blev stela som du säger o det är inte godkänt.

Stabil som fan
304 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
JO precis dom är inbyggda, å det e ingevidare kul jobb, =P ähhh, jag kör in på vinst ochförlust. den gick ju igenom så sist med lite tjat att det var "sport dämpare" och "dom är väldigt hårda på gti" ! big_smile

Stabil som fan
304 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
Brukar det föresten enns vara dämparna som e slut? så det inte är något annat som gör bakaxlen stumm?

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
16 november 2008
Det är torsionsfjädring på dem.
En torsionsaxel som sitter inne i bakaxeln, den brukar kärva på dem och kan vara riktigt bråkig å fixa.
Borra in 2 till 4 smörjnipplar i den å fyll med fett så kanske det blir bättre med tiden.
Om du inte är sugen på å renovera den vill säga.

/Påsen

PÅSEN RACING

Entreprenör
1 784 Inlägg
16 november 2008
Tinjection skrev:
Brukar det föresten enns vara dämparna som e slut? så det inte är något annat som gör bakaxlen stumm?

De e ju i princip samma fjädring som framvagnen på vw bubblan....
Senast redigerat av mrbuggy (16 november 2008)

Stabil som fan
304 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
Hmm, Det där med smörjnipplarna var ju rätt interissant, kanske värt att prova:)

Sök