Låtsas-civilare - Lagom barnsligt?

Zahak Prisjägare
21 november 2008 · 238 Inlägg

Har hört om nån nisse som hade blinkers så att folk trodde att han var civilare, tydligen skitkul tills han råkade skoja med en riktigt civilpolis...

En kompis till en kompis som har berättat... men inte omöjligt och med tanke på hur många det verkar vara som har snut-wannabe-prylar i sina bilar så låter det tom troligt. Dock väldigt fjantigt imo. Dumt att leka med också, finns ju lite risk att folk tappar respekten och inte reagerar vettigt när det väl är något...

guwib
21 november 2008 · 624 Inlägg

HAHAA kolla min lilla lampa, på min sida-film..

detta ÄR kul

who´s the man?
gamlingen
21 november 2008 · 5 198 Inlägg

Alltid lika kul å se när det filmas med regnr synligt.. finns säkert nån byling här oxå

15 § Giver någon sig obehörigen ut för att utöva myndighet,
dömes för föregivande av allmän ställning till böter eller
fängelse i högst sex månader. Detsamma skall gälla, om någon
obehörigen bär uniform, märke eller annat tjänstetecken som
giver honom sken av att tillhöra försvarsmakten eller annan kår
i det allmännas tjänst eller kår, vars verksamhet avser allmän
samfärdsel eller allmänhetens förseende med vatten, ljus, värme
eller kraft.

Senast redigerat av gamlingen (21 november 2008)

Nazty do i look like i sell DRUGS
21 november 2008 · 379 Inlägg

Haha om man kör lagligt så slipper man nog alla snutar och låtsas snutar skulle jag chansa påwink
Eller vad tror ni?
Man har nog inget att oroa sig för iallafall.

// n a z t y l i v e s a w h i t e t r a s h l i f e
FL3JM Inga konstigheter
21 november 2008 · 2 064 Inlägg

Nazty skrev:
Haha om man kör lagligt så slipper man nog alla snutar och låtsas snutar skulle jag chansa påwink
Eller vad tror ni?
Man har nog inget att oroa sig för iallafall.

Ja och om man skiter i att köra bil så slipper man bry sig om att behöva tanka den också, vad äre för jävla dum logik du kommer med. Det här är i störta allmänhet inte ett forum för moraltanter och trötta högerfilskörare.

Muttley
21 november 2008 ·

FL3JM skrev:

Nazty skrev:
Haha om man kör lagligt så slipper man nog alla snutar och låtsas snutar skulle jag chansa påwink
Eller vad tror ni?
Man har nog inget att oroa sig för iallafall.

Ja och om man skiter i att köra bil så slipper man bry sig om att behöva tanka den också, vad äre för jävla dum logik du kommer med. Det här är i störta allmänhet inte ett forum för moraltanter och trötta högerfilskörare.

ha du pms eller är du allmänt sur och kräng?.
han har ju helt rätt i sin logik. och är ganska smart dessutom. kör man laglit slipper man ju få massa böter.
sen att de finns barnsliga fån som leker polis får ju skylla sig själva när de råkar stoppa fel gubbe som ger igen med en fet smäll.

Nazty do i look like i sell DRUGS
21 november 2008 · 379 Inlägg

Om man kör lagligt så slipper man nog snutar och låtsas snutar skulle jag tro eller vad tror du FL3JM?

Senast redigerat av Nazty (21 november 2008)

// n a z t y l i v e s a w h i t e t r a s h l i f e
Epitaph
21 november 2008 · 835 Inlägg

"Hej jag kom inte in på polishögskolan så jag tonar mina rutor mörka och köper en blinklampa på biltema för att kompensera upp för min annars så låga ställning i samhället." Så tror jag i alla fall smile

FL3JM Inga konstigheter
21 november 2008 · 2 064 Inlägg

tkd_rille skrev:

FL3JM skrev:

Nazty skrev:
Haha om man kör lagligt så slipper man nog alla snutar och låtsas snutar skulle jag chansa påwink
Eller vad tror ni?
Man har nog inget att oroa sig för iallafall.

Ja och om man skiter i att köra bil så slipper man bry sig om att behöva tanka den också, vad äre för jävla dum logik du kommer med. Det här är i störta allmänhet inte ett forum för moraltanter och trötta högerfilskörare.

ha du pms eller är du allmänt sur och kräng?.
han har ju helt rätt i sin logik. och är ganska smart dessutom. kör man laglit slipper man ju få massa böter.
sen att de finns barnsliga fån som leker polis får ju skylla sig själva när de råkar stoppa fel gubbe som ger igen med en fet smäll.

Ja men man behöver inte påpeka något så självklart. Det är inte en större hemlighet att majoriteten här på garaget kör för fort.
Vi tar risken att åka fast, då är det irriterande att få massa låtsaspoliser efter sig. Nästa gång lovar jag att jag stämplar på bromsen, sen får vi se hur skoj det är att leka låtsaspolis när riktiga polisen kommer och får se installationen av stroboskoplampor och annat piss.

Senast redigerat av FL3JM (21 november 2008)

Zahak Prisjägare
21 november 2008 · 238 Inlägg

Officiellt kör jag aldrig för fort... yikes

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
21 november 2008 · 1 290 Inlägg

FL3JM skrev:

tkd_rille skrev:

FL3JM skrev:

Ja och om man skiter i att köra bil så slipper man bry sig om att behöva tanka den också, vad äre för jävla dum logik du kommer med. Det här är i störta allmänhet inte ett forum för moraltanter och trötta högerfilskörare.

ha du pms eller är du allmänt sur och kräng?.
han har ju helt rätt i sin logik. och är ganska smart dessutom. kör man laglit slipper man ju få massa böter.
sen att de finns barnsliga fån som leker polis får ju skylla sig själva när de råkar stoppa fel gubbe som ger igen med en fet smäll.

Ja men man behöver inte påpeka något så självklart. Det är inte en större hemlighet att majoriteten här på garaget kör för fort.
Vi tar risken att åka fast, då är det irriterande att få massa låtsaspoliser efter sig. Nästa gång lovar jag att jag stämplar på bromsen, sen får vi se hur skoj det är att leka låtsaspolis när riktiga polisen kommer och får se installationen av stroboskoplampor och annat piss.

Jag hoppas innerligt att du stämplar på bromsen med en RIKTIG civilare bakom dig lol

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
Muttley
21 november 2008 ·

FL3JM skrev:

tkd_rille skrev:

FL3JM skrev:

Ja och om man skiter i att köra bil så slipper man bry sig om att behöva tanka den också, vad äre för jävla dum logik du kommer med. Det här är i störta allmänhet inte ett forum för moraltanter och trötta högerfilskörare.

ha du pms eller är du allmänt sur och kräng?.
han har ju helt rätt i sin logik. och är ganska smart dessutom. kör man laglit slipper man ju få massa böter.
sen att de finns barnsliga fån som leker polis får ju skylla sig själva när de råkar stoppa fel gubbe som ger igen med en fet smäll.

Ja men man behöver inte påpeka något så självklart. Det är inte en större hemlighet att majoriteten här på garaget kör för fort.
Vi tar risken att åka fast, då är det irriterande att få massa låtsaspoliser efter sig. Nästa gång lovar jag att jag stämplar på bromsen, sen får vi se hur skoj det är att leka låtsaspolis när riktiga polisen kommer och får se installationen av stroboskoplampor och annat piss.

du lär ju åka själv på de om du tvärnitar framför en annan bil då du har erkänt de publikt på en stor sida=).

seriöst du behöver inte bli sur för att någon påpekar detta, folk får ha sin åsikt och då behöver du heller icke kalla han för en moraltant och tro han är en trött tråkig högerfilskörare.
smile var icke känslig utan ta de hela med en klackspark smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang