Fördröjning på avstägning av Turbo bilar finns o köpa vart?

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
28 november 2008 · 5 650 Inlägg

****

Håll pajkastningsinlägg för dig själv istället i fortsättningen / Redigerat av moderator.

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
la_palma Labborant
28 november 2008 · 307 Inlägg

Jag va också inne på att köpa en när jag körde turbo, skitbra ju fattar inte hur folk kan tycka det är mycket pengar?? billigare än en ny turbo iaf...Och alla har ju inte tid och sitta i bilen för ingenting, tid är ju pengar och ofta kör man ju hårt just när man är stressad och det är ju då man inte hinner sitta o glo i bilen...

Det brukar finnas 2 lägen på en turbotimer, 1 för lagom kylning ca:1min och en efter hård körning ca:3min
så 3 min borde man stå om man kört hårt. Hård körning enligt min mening är när man legat på nån kvart och kört gula grenrör, inte att man dratt nån vid ett stoppljus...

Xuri One Man Clan
28 november 2008 · 4 287 Inlägg

la_palma skrev:
Jag va också inne på att köpa en när jag körde turbo, skitbra ju fattar inte hur folk kan tycka det är mycket pengar?? billigare än en ny turbo iaf...Och alla har ju inte tid och sitta i bilen för ingenting, tid är ju pengar och ofta kör man ju hårt just när man är stressad och det är ju då man inte hinner sitta o glo i bilen...

Det brukar finnas 2 lägen på en turbotimer, 1 för lagom kylning ca:1min och en efter hård körning ca:3min
så 3 min borde man stå om man kört hårt. Hård körning enligt min mening är när man legat på nån kvart och kört gula grenrör, inte att man dratt nån vid ett stoppljus...

"dratt nått vid ett rödljus"

på vissa bilar räcker de med att enbart kolla på gaspedalen så lyser de rött...
förut på min bil lös de rött efter bara 1-2an fullgas..

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Germax
28 november 2008 · 12 086 Inlägg

Hellquist skrev:
Turbotimer brukar det heta

Är riktigt onödigt på en chippad orginalbil..

Jasså?

Små turbos med högt laddtryck bör väl om något behöva en turbotimer, då de har högt mottryck och blir mkt varma vid belastning.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang