tycker detta känns som helt fel håll den lilla vakumslangen uppe på orkar ju knappast att öppna dumpen o låta den släppa igenom luften.. känns lite konstigt bara..
Funkar som sagt åt båda hållen.
Klipper in lite text från STCS forum: Så här är det monterat org. på 9000 och har därför kallats för "rättvänt läge". Byter man plats på anslutning 2 och 3 så blir den monterad som på t.ex ng900,9-3 och 9-5, även kallat "felvänt läge". Fördelen med detta läge är att ventilen klarar att hålla emot för högre laddtryck bättre,och nackdelen är att ventilen öppnar något senare,pga att ventilen endast öppnas utav vacuumet,och ej får hjälpav tryckstöten från returluften,men på en SAAB org.AV så är denna skillnaden ytterst marginell. Detta problem syns mer på eftermarknadsventiler med hårdare fjädrar,där vacuumet inte orkar att hålla ventilen öppen,utan att man kan få ett "kvittrande" ljud. Hela texten med bilder kan du läsa här: http://forum.saabturboclub.com/viewtopi … mp;t=80329
Tror att du gör så här: Prova bägge hållen o se vilket som funkar bäst för din bil och den dumpen! Som Jonas skrev har det nog liten betydelse på en org bil, men tror absolut att det är värt att prova!