heej. min far har en dump på sin saab 9-3 aero och jas skulle sätta på en annan dump på den men fick se att den som satt där ser ut att sitta åt fel håll ...någon annan som har sett detta???
Funkar INTE med öppen dump på saab. Återcirkulerande ska de vara. Blir bara strul annars. På äldre saabar med Trionic 5 funkar de men inte på den bilen.
Säg åt han att dumpa saaben istället, och hoppas att det bli konkurs på företaget, men håller med förgående talare, skall vara återcirk..
Herregud hur dum får man vara..?? Inte bara för att det är just saab men jag måste säga att jag tycker det är lika synd om volvo går i kk.. För fan sveriges största företag och går dom i kk så äre en jävla massa som blir arbets lösa.. Det hade varit katastrof för sverige om det hade slutat i kk..
heej. min far har en dump på sin saab 9-3 aero och jas skulle sätta på en annan dump på den men fick se att den som satt där ser ut att sitta åt fel håll ...någon annan som har sett detta???
mvh tommy
Har oxå sett det innan. om det är en vanlig Bosch plast dump går den väl o vända på? e ingen SAAB expert men anslutningarna e väl 25mm på bägge anslutningarna? hade likadant på sen 900 SET jag hade. Men kan hända att det inte funkar så bra med helt öppen dump som andra skrivit. min blev lustig på tomgången. men finns ju såna som har öppen med återcirkulering. så den inte dumpar allt så att säga. kanske inte funkar bra det heller det kan jag inte svara på.
Det är nog så han menar med att dumpen sitter fel, så som du satt din. Satt så på min 900med. Jag menar oxå att luften borde ju komma upp mot kolven och ut. nu så kommer luften från sidan av kolven o ut. kanske är annan konstruktion på Forges dump
Saab är redan dömda! Inte gjort vinst på många år, stora törstiga och fula, precis samma tänk på Gm och Ford, stora motorer, ej snåla, som de flesta söker..
Saab är redan dömda! Inte gjort vinst på många år, stora törstiga och fula, precis samma tänk på Gm och Ford, stora motorer, ej snåla, som de flesta söker..
Men bara min åsikt..
hehe! tyvärr e de ju så! SAAB har väl gått minus sedan 1995. Sen är väl SAAB me i GM koncernen?
Saab är fikakassan för GM, säljer de Saab så klarar de sig i 1månad till, Gm koncernen har bara Opel som åt "rätt håll", snåla, säkra, praktiska bilar, men men..
Hur kommer det sig att allt slutar i en diskussion om SAAB som företag? Sedan tycker ju inte jag att om man kör en crossfire så kanske man inte ska uttala sig om design och "fulhet"
Hur kommer det sig att allt slutar i en diskussion om SAAB som företag? Sedan tycker ju inte jag att om man kör en crossfire så kanske man inte ska uttala sig om design och "fulhet"
Bara min åsikt.
Det är en bra fråga. Ville bara poängtera att SAAB ingår i GMs koncern! Sen går det ju dåligt för många märken verkar det som. Sen dagens design/mode blir ju i regel "fult" Mer eller mindre alla märken har väl modeller som även den inbitna inte gillar!
Men bara min åsikt..
Och då behöver man skriva att man "hoppas att saab går i konkurs".??
Btw. det du beskriver här passar rätt bra in på din Chrysler..
Men bara min åsikt..
Och va fan har detta med tråden att göra ?! Finns redan en tråd om detta använde den istället. Btw du ska nog slipa på dina argument lite
Det är nog så han menar med att dumpen sitter fel, så som du satt din. Satt så på min 900med. Jag menar oxå att luften borde ju komma upp mot kolven och ut. nu så kommer luften från sidan av kolven o ut. kanske är annan konstruktion på Forges dump
japp så e det ja menar.. lixom nu pekar kolven mot luftburken typ. o inte åt trycksidan om ja e van med att montera det på.. jag vet att det inte funkar med öppen har en hybrid dump så.. tycker detta känns som helt fel håll den lilla vakumslangen uppe på orkar ju knappast att öppna dumpen o låta den släppa igenom luften.. känns lite konstigt bara..