Tror ni bensinpriserna kommer hålla sig?

AnderL
5 januari 2009 · 219 Inlägg

Som jag skrev i ett tidiget innlägg.Staten vill inte i vi vanliga ska kunna ha det bra.Dom måste ju kunna ta igen,det som dom sänkte för oss.Skatten tex,och anndra saker.Men sen så höjer dom i anndra ändan,inget är ju gratis här i livet.

Kostar att ligga på topp
zortep
5 januari 2009 · 911 Inlägg

Det kmr aldrig att hålla vettja !

pic up the phone, wazzzaaa
MB350se S-klass =)
5 januari 2009 · 295 Inlägg

10.90 för dieseln idag -.- Å folk frågar mig varför ja kör med skattefritt smile


Å som sagt tidigare i tråden,
Betalar hellre 15kr för den om tiderna hade gått bra.. för då finns de jobb oxå.. Inte alls kul nu när massa sägs upp..

Jo jag e bitter å uppsagd, Men har även fast jobb pga släktingar.... så på de sättet påverkar inte mej..
Tråkigt för dom som inte har nå annat jobb.. Spelar ju ingen roll om den kostar 7kr om man inte har råd å tanka pga arbetslöshet..

Senast redigerat av MB350se (5 januari 2009)

BMW 328IA "beevern" (1997)
mickecorrado Bilplåtslagare
5 januari 2009 · 1 036 Inlägg

Bensinpriset kommer nog stiga lite tror jag.

Att bensinpriset är så lågrt beror på att antalet dieselbilar har ökat runt om i världen och försäljningen av bilar som går på E85 har ökat.

Vid framställning av diesel får man även bensin. När då andelen bensinbilar minskat, så har det blivit en fär låg efterfrågan på bensin vilket leder till att bensinpriset sjunkit.

Smoke Tires Not Drugs.
MB350se S-klass =)
5 januari 2009 · 295 Inlägg

Tror inte de minsta på att diesel bilar ökar tongue
Å de har inge med priset att göra heller..

Mesta e väl för att inte många bygger just nu, ingen behöver bränsle på de settet.. så efterfrågan minskar, där med sänks priser oxå..

BMW 328IA "beevern" (1997)
Jlmmy
5 januari 2009 ·

Kommer väll troligtvis gå upp igen till sommaren...
Då man fått kortet och allt hmm

M103
5 januari 2009 · 1 570 Inlägg

Vänta bara till miljöpartiet får säga sitt till nästa val, då kan ni ha era bilar som bojstenar för då ska vi cykla och åka buss.

_zigge_
5 januari 2009 · 313 Inlägg

henrikh skrev:
Vänta bara till miljöpartiet får säga sitt till nästa val, då kan ni ha era bilar som bojstenar för då ska vi cykla och åka buss.

hmmm

Dodge Charger "Only REAL Power" (1966)
Phaetoon
5 januari 2009 · 8 156 Inlägg

Är det inte så att bensinförbrukningen dom senaste månaderna gått ner med över 20%?
Har för mig att det var en ganska så radikal nedgång. Det kan ju förklara en del.

Jag är rädd att situationen kommer att bli en helt annan om vi får en ny regering nästa val.
Jag undrar vilken ministerpost som Lars Ohly kommer att få. Sen så får väl Miljöpartiet posterna som jordbruksminister och miljöminster. Hårdare tag mot bilismen och minskade satsningar på vägar.
(visserligen för att dom ska satsa på järnvägar, men den nya regeringen har ju satt igång fler infrastrukturprojekt under den senaste mandatperioden än vad förra regeringen gjorde under 12 år, så jag vet inte.)
Iaf, för att finansiera alla deras förslag så lär den nya regeringen behöva fler skatteintäkter.
Så fastighetsskatten lär återuppstå i någon form. Sen så lär inte S kunna säga nej till Mp/V om en höjning av bensinskatten/koldioxidskatten

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
expect1991
5 januari 2009 · 1 814 Inlägg

Vissa länder måste sälja oljan för minst 50 dollar fatet för att klara sig ekonomiskt, så dessa gör allt nuförtiden för att höja priserna, vilket kommer leda till  dyrare bensin/diesel priser. Om ni inte visste så hänger priset på diesel och bensin ihop en del då dem framställs ur råolja bägge två (no shit wink )

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang