2906
Sök

GLT 16v /automat till manuell

303 Inlägg
9 maj 2006
Trådstartare
Hej

Har äntligen hittat en GLT 16v som kan vara något att ha med två undantag...

1. den har automat. Så frågan lyder.. mkt jobb att pilla dit en manuell låda? 5-petad eller 4+OD. Gissar att det är den sistnämnda som sitter på original på de manuella. Har nära till en skrot så delar lär man ju få tag på.

2. Den har AC. Både gott å ont. Den fungerar tydligen inte just nu (behöver fyllas på). Om man nu vill koppla bort/ta bort den helt. Är detta mkt jobb? Bara "skruva bort" och sen har man vanlig "fläkt" ??

Tacksam för lite tips och råd // Joel H, Piteå

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.

10 287 Inlägg
9 maj 2006
Njäääää, halvmycket jobb. Pedalställ, kardan, låda, koppling, delar till hydraulisk koppling om du skall ha det (bromsvätskeburk, kopplingscylinder, slavcylinder etc). Plus då låda och spakställ givetvis.

AC:n är bara att skruva ur och kasta.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

303 Inlägg
9 maj 2006
Trådstartare
Kanoners. Då kan ACn åka på en gång.. så får jag ordna växellådan under semestern. Måste ju ändå ha något att göra då ;-)

http://www.blocket.se/vi/8142769.htm?ca=1_11_s  (bilen i fråga)

Ska förbi å kika på den ikväll...

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.

694 Inlägg
9 maj 2006
Jag tycker detta var DYRT för denna bilen!!

303 Inlägg
9 maj 2006
Trådstartare
okkar skrev:
Jag tycker detta var DYRT för denna bilen!!

Jeopp.. aningen. Lär ju pruta en del. Har pratat med han och det fanns en hel del delar att få med. Han har tydligen skrotat en annan bil. Äldre man (bra!) med ryggbesvär så förarstolen är utbytt till en recaro wink  aja som sagt.. avgörandet blir väll ikväll när jag kikat på den... Håll tummar och tår!

21 761 Inlägg
9 maj 2006
Det är ju lite skillnad i begnagatpriserna här uppe jämfört med tex stockholm.

555 Inlägg
1 juni 2006
vad betalade du för den?? kan inte se annonsen..

Sök