Volvo v70 2,4t -99 svårstartad när det e ca 30liter eller mindre bensin kvar?

rille-80
7 februari 2009 · 7 Inlägg

när tanken e full så e det minimalt med problem men när det e ca30 liter kvar så e den svårstartad varje gång. man får nöta på starten ganska länge. jag fattar ingeting sad. vore tacksam om någon kan svara på vad e för fel

sen tänkte jag koppla in ladd trycks mätare men hittar ingen slang på insuget som funkar. tips uppskattas

Senast redigerat av rille-80 (7 februari 2009)

dj_padde
7 februari 2009 · 1 813 Inlägg

ta upp din amtur från tanken och smörj och rengör den kan vara flötet som trögar lite när det ligger långt ner hade detta problem iaf på min s40 t4 98a rengjorde detta och köra 5-56 genom pumpen satte batteriladdaren direkt på pumpen å körde 5-56 igenom den några gånger sen så jävlar gick det igen=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
torpis Forummoderator
7 februari 2009 · 10 572 Inlägg

Om du testar att slå av och på tändningen 3 ggr innan du startar har du samma problem då?  sitter lite backventiler och jox som håller trycket i systemet, läcker dem så tappar du trycket och pumpen måste bygga upp det igen under minimal spänning (när du drar på startern)  Så prova bygg tryck utan att start motorn går och testa starta sen

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
rille-80
8 februari 2009 · 7 Inlägg

torpis skrev:
Om du testar att slå av och på tändningen 3 ggr innan du startar har du samma problem då?  sitter lite backventiler och jox som håller trycket i systemet, läcker dem så tappar du trycket och pumpen måste bygga upp det igen under minimal spänning (när du drar på startern)  Så prova bygg tryck utan att start motorn går och testa starta sen

jag har prövat att ladda upp tryck innan men det gör ingen skillnad. jag ska pröva det där med att slå på och av tändningen. jag har hört att det kan vara soppa filtret?

rille-80
8 februari 2009 · 7 Inlägg

dj_padde skrev:
ta upp din amtur från tanken och smörj och rengör den kan vara flötet som trögar lite när det ligger långt ner hade detta problem iaf på min s40 t4 98a rengjorde detta och köra 5-56 genom pumpen satte batteriladdaren direkt på pumpen å körde 5-56 igenom den några gånger sen så jävlar gick det igen=)

vet du om jag måste lossa tanken för att komma åt armaturen?

Christian S
8 februari 2009 · 4 816 Inlägg

nej det behöver man inte göra, det finns en lucka under golvet i bagagen.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang