Vit rök ur motor / avgas system. hjälp

EmanuelH
29 augusti 2008 · 14 Inlägg

Hej. Jag köpte mig igår en nissan 200sx, #885 i OGS klubben. Jag var medveten om läckaget vid turbo insuget och var därför tvungen o byta insugspackning, men kunde köra med den iaf sålänge jag inte pressade bilen. jag körde lungt o fint, översteg inte 100km ens. Inget ladd alls. Tills ett rödljus, laddade och dumpade, körde därefter lungt o fint därifrån igen. Ställde bilen och gick å åt lite mat. Kommer tillbaka, startar bilen då jag ska till min havade flickvän 15 mil bort och jag märker hur det börjar lukta äckligt. Ryker lite lätt ur avgassystemet. Varvar upp bilen lite, turbon suger 0,1 och det ryker som helvete. Efter en stund börjar det även ryka ur motorhuven. Och ett litet missljud uppkommer vid lite varvning ( som om en nyckel knipa ligger gömd där ). Antar röken är ifrån turbon. Stängde av bilen, kollade olja och dylikt. Tom på olja. Jag kan tänka mig att det är ett typiskt turbo ras jag sprungit in i. Påtal om öljan som försvunnit, den tjocka vita röken ur både motor och avgas.s. Min första tanke var topplocket. Värme mätaren låg bra dock, öppnade kylet och ingen som helst kokning eller dylikt. Bara att vatten nivån höjdes lite och sänktes igen vid avstängning utav bilen. Men inget specielt överhettnings tryck. Bilen är inte en övertrimmad bil enligt mig utan har :

Original T25 TURBO
3" Avgassystem
Steg-1 Chip
Original IC
Turbo ladd på 0.8 under hela dennes tid
Spridare & Allt sådant också original
--------
Inget oljekyl eller dylikt, ska dock inhandlas.

Bilen har även bara gått 13.300mil .


Söker nu som sagt en person som kan tänka sig berätta för mig om jag e helt ute o cyklar, eller har rätt uppfattning om felet.
Och ifall det finnes en person som kan tänka sig anta jobbet. Reparera bilen åt mig , beställa in nya delar och dylikt åt mig imot betalning självklart. Kännes lite halft som halft o lämna in den till en verkstad som kan dröja upp till 2 månader då jag har en flickvän som är havande 15 mil bort som självklart behöver mitt stöd nu. Därför i stort behov utav bilen. Hoppas det finns någon person som känner att den kan hjälpa mig genom att berätta om jag e ute o cyklar, eller till o med anta sig arbetet. Kan även tänka mig vara med under repration och göra så mycket som möjligt isf. Självklart står jag för delar / och den tid du lägger ut.. Mvh

GripenT16
29 augusti 2008 · 403 Inlägg

När du säger att det va tomt på olja så är jag inne på turboras men hade du inte nämt det så hade jag gissat på topppacking! Men som sagt är nog turbon som är kass!

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
29 augusti 2008 · 2 252 Inlägg

Turbon kan mycket väl har sagt upp sig, vars i landet är de du bor?

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Mattias_J
29 augusti 2008 · 14 Inlägg

Det är turbon som ha lagt av, illa nog.

Saab 93 Aero 2.0 TS
EmanuelH
30 augusti 2008 · 14 Inlägg

Jag bor i skara / skövde / mariestad området typ. Vore otroligt tacksam om ngn kunde tänka sig hjälpa mig smile Mvh

VetteRacing
8 februari 2009 · 16 Inlägg

japp, tyvär turboras!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang