Har stora problem med avgasvärden på Besktning medmin 945 turbo. B230FK. akut hälp

Sketstopp24v STREETRACER
11 februari 2009 · 892 Inlägg

jag hade oxå problem med HC vid besiktiningen...

körde utan katt först sen satte jag dit 2st kattar ifrån en bmw 525 e34 och nu har jag 47 i hc...

hc kan juh även bero på ventiltätningar och dylikt...

innan jag satte på mina kattar hade jag ca 300 i hc och det räckte juh för mig att slänga på kattarna så ordnade sig alla värden..


efter katt montering
co :0
co2500 :0
lamda :1.00
HC :47


och en biltema katt för 700kr skulle juh röcka fint att besikta med... hittar nog ignen billigare om du itne kan låna nåt av nån polare att besikta med... för antar att du vill ha din race kat på efter bes i vilket fall?  hehe

lycka till  smile

Bmc Crew
Crozzfire Avstängd
11 februari 2009 · 512 Inlägg

En nyare bil är det 99% katten, men klart en Ford som förbrukar lika mycket bensin som olja så...

magnat_945_turbo
11 februari 2009 · 59 Inlägg

japp ska byta katt har hört att biltemas kattar ska vara skit bra har en morbror som köpte en sån till en vr6a han hade typ samma värden som jag har. och den fick han igenom utan bekymer. så ska köpa den

DanneJ
11 februari 2009 · 642 Inlägg

Crozzfire skrev:
Hc värden är alltid Katten! Dålig förbränning så drar Co´n iväg..

Ett helt felaktigt påstående, hade skyhöga avgasvärden, 500 på HC och 9 på CO-värdena, visade sig att en knacksensor strulat och fettat på blandningen ordentligt, byte sensorn och vipps CO-värdena låg på 0 och HC-värdet på 007. Hade ju gjort en service också men katalysatorn hade jag inte rört överhuvudtaget.

Toyota Supra MkIV TT "HKS TwinTurbo" (1993)
magnat_945_turbo
11 februari 2009 · 59 Inlägg

okej ingen som vet vart knaksensorn sitter och vart man får tag på en

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang