Problem med Elhissarna på Omegan!

nahoj101
4 februari 2009 · 114 Inlägg

Hej!
Igår när vi var ute och åkte så hissade vi ner 3st rutor, sen när vi skulle upp med dom så gick det inte.
Två rutor fram och en bak. Kollade alla säkringar med alla är hela.
Sen märkte jag att när jag öppnar förardörren, då funkar dom, stänger man den så funkar dom inte.
Så det går ihop med lilla knappen nere vid dörren som går till lyset i taket.
Har rivit alla dörrar, panelen i mitten, den lilla knappen, även lyset i taket men allt verkar vara som det ska. Någon som har något förslag på vad som kan ha hänt?

Mvh Johan

Toca
5 februari 2009 · 11 Inlägg

Prova att kolla så kablarna är hela som går till dörren, de brukar gå av.

alex_side Neerd
5 februari 2009 · 1 596 Inlägg

nahoj101 skrev:
Hej!
Igår när vi var ute och åkte så hissade vi ner 3st rutor, sen när vi skulle upp med dom så gick det inte.
Två rutor fram och en bak. Kollade alla säkringar med alla är hela.
Sen märkte jag att när jag öppnar förardörren, då funkar dom, stänger man den så funkar dom inte.
Så det går ihop med lilla knappen nere vid dörren som går till lyset i taket.
Har rivit alla dörrar, panelen i mitten, den lilla knappen, även lyset i taket men allt verkar vara som det ska. Någon som har något förslag på vad som kan ha hänt?

Mvh Johan

har samma fel.. mina la av helt plötsligt:S fått höra att felet tydligen ligger på förar sidan där man har fötterna.. under den mattan ska finnas en sak som delar upp alla de kablarna till 4 olika elr liknande och det ska vara vanligt att de går sönder och strömmen smiter ut så man inte får ngn kräm alls.. inte kollat det sj men kan vara värt att prova:)

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
nahoj101
5 februari 2009 · 114 Inlägg

Ja just de ja, ja det kan jag pröva att kolla upp! smile Så drygt med elfel, eftersom det kan vara så mycket.
Kan höra av mig när jag kollat smile Tack å Tack!

alex_side Neerd
5 februari 2009 · 1 596 Inlägg

nahoj101 skrev:
Ja just de ja, ja det kan jag pröva att kolla upp! smile Så drygt med elfel, eftersom det kan vara så mycket.
Kan höra av mig när jag kollat smile Tack å Tack!

ja gör det:) sj har jag inte orkat.. lat som man är haha.. hör av dig hur det gick och lycka till:)

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
alex_side Neerd
6 februari 2009 · 1 596 Inlägg

hur gick det?big_smile

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
nahoj101
8 februari 2009 · 114 Inlägg

Hehe har inte kommit så långt än! Har varit så jädra kallt, få se om jag kan på Tisdag kanske, måste låna ett garage först, hel kallt att vara ute nu! smile

alex_side Neerd
8 februari 2009 · 1 596 Inlägg

oofan haha^^ trodde du skulle springa ut på direkten haha:P skriv när du provat iaf^^

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
nahoj101
8 februari 2009 · 114 Inlägg

Haha ja jag var sugen på det, men jag har inget eget varmgarage, ska försöka fixa det så fort jag kan smile Återkommer direkt då!

nahoj101
13 februari 2009 · 114 Inlägg

Tjenare! nu har jag kollat, men hittade inge fel där hmm
Så eftersom dom funkade när knappen vid dörrstolpen var ute, så tvinnade jag ihop dom kablarna, så nu funkar det endå! smile Får duga som nödlösning så länge!
Tack för all hjälp iaf!!

Mvh Johan

alex_side Neerd
13 februari 2009 · 1 596 Inlägg

störigt som fan ju:/ kan det vara så att knapparna bara ger upp? fast mina funkar inte alls hur jag än gör..inte om man trycker på de på dörrarna heller

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
nahoj101
13 februari 2009 · 114 Inlägg

Vet inte faktist, eller det borde vara nå annat fel, om du inte kan ha ner någar rutor alls? Från alla knappar? Fick höra att det kan sitta i panelen mellan sätena också, men jag vet inte, kan inte så mycket om el, hatar elfel. Igentligen så är det bara att börja följa alla kablar runt och se om man hittar nå kabelbrott eller så.

DusanMandick Random Hero
13 februari 2009 · 4 047 Inlägg

har du kollat i kabeln mellan dörren o a stolpen, låter som de e där du har glappet, efter smo den funkar när du pillar me dörren

är allt för vanligt att dom kontakterna / kabelstammarna går sönder

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
nahoj101
13 februari 2009 · 114 Inlägg

Nej jag har inte gått igenom just där, bara vart inne i dörren och tittat där. Kan kika där sen, Hade varit bra ifall man kunde hitta det smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang