16 februari 2009
Trådstartare
Har en 740 som går bra när den har uppnått arbetstemperatur. Men när jag ska ska starta den vid (ny)kallstart varje morgon så går den upp i varv direkt till 2000 rpm en stund och sen går den ner till 300 rpm och kan dö tillslut...händer ett flertal gånger innan jag kan köra med den, även när jag kör den innan den har uppnått bra temp så kan den få tendenser till att dö vid motorbromsning och när jag kopplar å har bilen i rullning eller att den gå ner mycket i varv...har även hänt att när jag provat att kör iväg med den precis direkt när jag startat den och ska växla upp till 2:an så ligger motorn kvar på 2000 rpm och den blir ju då en ganska jobbig växling...har bytt hela insuget å insprutet (flyttat från en annan 740 och det är samma system gula spridare) sitter även en bra insugspackning. Har provat att spreja Startgas runt insug å spridare och ingenting händer.. den ska väl gå upp i varv om den läcker när man sprejat startgas?
Snälla hjälp mig detta börjar bli väldigt jobbigt! Tanken va att min sambo skulle ha den men jag vill fan inte att hon kör den:(
Senast redigerat av D. Runbom (16 februari 2009)