Byta lampa själv på Corolla -06??

-Martina-
19 februari 2009 · 5 Inlägg

Klarar man byta glödlampa själv på en Toyota Corolla -06? En fram lampa på höger sida är trasig. (höger sida sett framifrån alltså) Är inte alls bra på bilar.. lärt mig byta däck typ... o fylla på spolarvätska.. tongue

Grabber Dagdrömmare
19 februari 2009 · 2 836 Inlägg

Allt går bara man vill!  Läs i instruktions boken till att börja med. Gäller att vilja försöka... wink
Vet att vissa nya bilar kan vara svåra att byta ut lampor själv men det ska stå i boken isf...

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
-Martina-
19 februari 2009 · 5 Inlägg

Grabber skrev:
Allt går bara man vill!  Läs i instruktions boken till att börja med. Gäller att vilja försöka... wink
Vet att vissa nya bilar kan vara svåra att byta ut lampor själv men det ska stå i boken isf...

Jag får väl ta och öppna den där boken då tongue
ca 200kr ska de ha på verkstaden annars för att byta. Inkl. lampa.

Dubs I got Dubs!
19 februari 2009 · 2 423 Inlägg

Du byter lampa parvis. höger och vänster.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
-Martina-
19 februari 2009 · 5 Inlägg

Adde666 skrev:
Du byter lampa parvis. höger och vänster.

Vaå måste jag byta båda två? Varför det? Det är ju bara den ena som är trasig..

engolf
19 februari 2009 · 3 235 Inlägg

Byter du bara en är risken stor att de lyser olika starkt.

teamvolvoracing Trucker
19 februari 2009 · 1 220 Inlägg

det är inte så svårt (säger jag som är bilmekaniker:D) mest troligt sitter batteriet ivägen så de får du koppla bort å lyfta ur sen bör du se hur du får bort lampan och NEJ man behöver inte byta både höger å vänter samtidigt skulle tro att det sitter en 55/60w H4 lampa där. det är bara att testa sig fram tongue vart bor du?

Vissa är bara bättre än andra!
itouch
19 februari 2009 · 1 488 Inlägg

Passar bättre här än i bilvårdsforumet smile

-Martina-
20 februari 2009 · 5 Inlägg

teamvolvoracing skrev:
det är inte så svårt (säger jag som är bilmekaniker:D) mest troligt sitter batteriet ivägen så de får du koppla bort å lyfta ur sen bör du se hur du får bort lampan och NEJ man behöver inte byta både höger å vänter samtidigt skulle tro att det sitter en 55/60w H4 lampa där. det är bara att testa sig fram tongue vart bor du?

Norrköping

-Martina-
20 februari 2009 · 5 Inlägg

itouch skrev:
Passar bättre här än i bilvårdsforumet smile

Okej tackar! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang