Fjärrstyrt C-lås kit med "stillettnyckel"

740Turbo Trucker
18 november 2008 · 64 Inlägg

Heej!
Var sugen på att skaffa ett fjärrstyrt c-lås med en så kallad stillettnyckel. Alltså själva nyckelämnet fälls ut ur c-lås dosan som på nya volvo m.fl. tongue Tycker det skulle vara skönt och annorlunda att ha på 760n tongue Hittade ett fint kitt på Ridetech (http://www.ridetech.se/Shop/Index.php?sArtId=RTRMC02) men dom får aldrig in det verkar det som och nu ska dom tydligen lägga ner företaget el nått sad Så då var min fråga om nån visste något annat ställe där man kan köpa/beställa nått liknande för en vettig peng?

"Jag litar inte på nått halvfabrikat med en spricka i botten och som blöder 5 dagar i månaden utan att dö"
Volvo 242L (1975)
Scorpio
18 november 2008 · 65 Inlägg

E-bay har massa olika larm kolla där
jag köpte mitt larm därifrån

Scorpio
Subaru Legacy GT "Scoobie" (2007)
740Turbo Trucker
18 november 2008 · 64 Inlägg

Scorpio skrev:
E-bay har massa olika larm kolla där
jag köpte mitt larm därifrån

vill helst inte handla från utländska sidor...

"Jag litar inte på nått halvfabrikat med en spricka i botten och som blöder 5 dagar i månaden utan att dö"
Volvo 242L (1975)
740Turbo Trucker
21 november 2008 · 64 Inlägg

Ingen som har nån ide om vart man kan hitta det ?

"Jag litar inte på nått halvfabrikat med en spricka i botten och som blöder 5 dagar i månaden utan att dö"
Volvo 242L (1975)
TurbOla Reservdansk
21 november 2008 · 6 271 Inlägg

Vårat universala  fjärrlås passar i stort sett alla fabriks eller eftermarknads centrallås system. En ledindikator talar om när du låser och låser upp din bil. Perfekt för dig som vill ha det enkelt och smidigt!

Vilken mening har du med stilettnyckel?
Ska du slipa till den så att den passar ditt tändningslås?
Annars får du ju bara en nyckel till att låsa upp bilen, och en annan till tändningen. tongue

Jag har ju en larmdosa till 850n, plus VDO-pinnen, som måste aktivera motorstyrningen(startspärr), innan jag vrider om nyckeln och startar. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
740Turbo Trucker
6 december 2008 · 64 Inlägg

TurbOla skrev:

Vårat universala  fjärrlås passar i stort sett alla fabriks eller eftermarknads centrallås system. En ledindikator talar om när du låser och låser upp din bil. Perfekt för dig som vill ha det enkelt och smidigt!

Vilken mening har du med stilettnyckel?
Ska du slipa till den så att den passar ditt tändningslås?
Annars får du ju bara en nyckel till att låsa upp bilen, och en annan till tändningen. tongue

Jag har ju en larmdosa till 850n, plus VDO-pinnen, som måste aktivera motorstyrningen(startspärr), innan jag vrider om nyckeln och startar. tongue

jo, det var ju tänkt att jag skulle slipa till nycklarna med så jag har c-lås och nyckel i samma dosa. det var själva anledningen till att jag vill ha stillettnyckel, eller KIR-nyckel som det kanske heter. och för att det är lite häftigt att ha som på nya volvo tongue

"Jag litar inte på nått halvfabrikat med en spricka i botten och som blöder 5 dagar i månaden utan att dö"
Volvo 242L (1975)
Losgard
6 december 2008 · 1 688 Inlägg

Ridetech tar nog in det nu efter att dom flyttat, dom sålde ju ut allt innan flytten. smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Volvo V70 (2012)
Audi S2 89Q (1994)
Jolle87
6 december 2008 · 1 585 Inlägg

Jag har haft det i 3st av mina bilar riktigt smart och bekvämt. Tog hem från tyskland kostade mig 175kr med frakt. Installerade det själv så billigt och bra:) 699kr är överpris enligt mig. Men endel tycker det är jobbigt att ta hem från utandet. Själv tycker jag nästan det är smidigare än att köpa från svenska sajter.

740Turbo Trucker
23 februari 2009 · 64 Inlägg

Jolle87 skrev:
Jag har haft det i 3st av mina bilar riktigt smart och bekvämt. Tog hem från tyskland kostade mig 175kr med frakt. Installerade det själv så billigt och bra:) 699kr är överpris enligt mig. Men endel tycker det är jobbigt att ta hem från utandet. Själv tycker jag nästan det är smidigare än att köpa från svenska sajter.

okej, men lär man inte förskottsbetala och hålla på då om man ska köpa från utlandet? el är det bara VISA el Mastercard som gäller? och sen är det väll tull och så med? har inte så mycket koll på sånt där tongue

"Jag litar inte på nått halvfabrikat med en spricka i botten och som blöder 5 dagar i månaden utan att dö"
Volvo 242L (1975)
MeloveGolf Vw trimmare
23 februari 2009 · 2 995 Inlägg

740Turbo skrev:
okej, men lär man inte förskottsbetala och hålla på då om man ska köpa från utlandet? el är det bara VISA el Mastercard som gäller? och sen är det väll tull och så med? har inte så mycket koll på sånt där tongue

oftast bank-betalning när man handlar från tyskland....funkar klockrent

Senast redigerat av MeloveGolf (23 februari 2009)

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
740Turbo Trucker
23 februari 2009 · 64 Inlägg

Losgard skrev:
Ridetech tar nog in det nu efter att dom flyttat, dom sålde ju ut allt innan flytten. smile

okej, aa jag får hoppas på det om det inte är nån annan som har nått bättre förslag tongue

"Jag litar inte på nått halvfabrikat med en spricka i botten och som blöder 5 dagar i månaden utan att dö"
Volvo 242L (1975)
Grodan74
23 februari 2009 · 206 Inlägg

Jag vet inte om det är ett bättre förslag, men en i min klass köpte sig en xc90/v70n/s60 nyckel och lämnade in den på slipning. Sedan tog han ur kretskortet ur den gamla dosan och tryckte ner i den nya. Visserligen använder han samma knapp till lås och lås upp, men det fungerar smile Dock gick detta nog på uppemot 1000 kr..

Han har en 850 -96

740Turbo Trucker
26 februari 2009 · 64 Inlägg

Grodan74 skrev:
Jag vet inte om det är ett bättre förslag, men en i min klass köpte sig en xc90/v70n/s60 nyckel och lämnade in den på slipning. Sedan tog han ur kretskortet ur den gamla dosan och tryckte ner i den nya. Visserligen använder han samma knapp till lås och lås upp, men det fungerar smile Dock gick detta nog på uppemot 1000 kr..

Han har en 850 -96

Okej tongue Jag var inne på det med ett tag men är inte så bra på det där med el och löda så det är nog inget jag vågar ge mig på. kommer nog bara sabba allt då ^^

"Jag litar inte på nått halvfabrikat med en spricka i botten och som blöder 5 dagar i månaden utan att dö"
Volvo 242L (1975)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang