Bilen går inte att öppna, Mercedes Benz E50 AMG -97

Ogggeee
26 februari 2009 · 16 Inlägg

Hejsan

Min polares batteri på hans E50 AMG har under sin vinterförvaring helt dött. Detta har lett till att man inte kan öppna bilen med någon av nycklarna. Det funkar inte ens att öppna förardörren eller bagageluckan med den "vanliga" nyckeln. Då batteriet i denna årsmodell sitter under baksätet så går det inte heller vad vi vet att komma åt det på något enkelt sätt. Min fråga är därför om någon här inne stött på något liknande eller har något allmänt tips, då han inte gärna borrar upp sitt lås...



MVH Oscar Andersson

Senast redigerat av Ogggeee (26 februari 2009)

g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
28 februari 2009 · 857 Inlägg

Går det inte att hissa upp bilen o lägga på en laddare på generatorn eller starten för att få kräm i bilen att öppna den med? Enda tips jag har.

Ulf_W bilder.ulfw.se
28 februari 2009 · 1 103 Inlägg

Det måste gå att låsa upp med nyckeln känns det som. Men lås som aldrig används (gissar på att fjärr används i vanliga fall) behöver smörjas...

Senast redigerat av Ulf_W (28 februari 2009)

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
Ogggeee
28 februari 2009 · 16 Inlägg

g-man skrev:
Går det inte att hissa upp bilen o lägga på en laddare på generatorn eller starten för att få kräm i bilen att öppna den med? Enda tips jag har.

Nope inte vad jag vet. Hur ska man göra det isf för bilen går ju inte att transportera bort från platsen och det känns inte som en vanlig domkraft kan lyfta bilen tillräckligt?


Ulf_W skrev:
Det måste gå att låsa upp med nyckeln känns det som. Men lås som aldrig används (gissar på att fjärr används i vanliga fall) behöver smörjas...

Jopp det tycker vi också! Får sticka dit och prova igen men vi har redan gjort det vid 3 olika tillfällen nu! :S

-Mackan- Fire And Silk
28 februari 2009 · 2 254 Inlägg

Registrera dig på www.mbsca.com och sedan går du in på forumlänken.

Ställ sedan samma fråga där. smile

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Ogggeee
1 mars 2009 · 16 Inlägg

-Mackan- skrev:
Registrera dig på www.mbsca.com och sedan går du in på forumlänken.

Ställ sedan samma fråga där. smile

Tack för tipset det ska jag köra smile

Fredrik.Gustavsson
1 mars 2009 · 2 123 Inlägg

Sök på forumet, vet att r-ted svarade på något liknande i en tråd, men det kan ha gällt en bmw men försök iaf. Annars finns ju google, där lär du hittta svar : )

Ottosson79
1 mars 2009 · 36 Inlägg

Få upp huven (inte omöjligt med en lång skruvmejsel) sen kopplar ni en batteriladdare på lämplig jord och sen plus på skruvmejseln och nere på startmotorn finns det en oplastad del där ni lägger an mejseln, då bör ni inom några minuter kunna öppna dörren (alt bakluckan) med fjärrlåset och därefter ladda upp batteriet!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang