Inkoppling av lysdioder i kupén

Frrla
2 mars 2009 · 320 Inlägg

hej. har kopplat in lysdioder i ett antal olika bilar och det har aldrig varigt något problem med säkringar som gått. har då snott 10w från olika ställen så det inte blir för mycket för en enda säkring. och det har fungerat för mig i alla år. (6år)
kopplar så det börjar lysa när man vrider på nyckeln.

igår när jag skulle koppla in ström till 2st 5w dioder vägrade bilen starta.. startmotorn gick inte. bara för att man snott lite ström.

fler som gjort något liknande och fått problem? eller hade jag bara otur denna gång? är ingen expert på el, och börjar bli orolig om det kanske inte är så bra att koppla på detta vis.

förslag? hmm

Bmw Ownz
Volvo 244 GLE "Rö-än" (1984)
Volvo 240 GLT "E45an" (1984)
Loups_
3 mars 2009 · 41 Inlägg

jag känner igen mig jag kopplade in två dioder för ett tag sedan, sen efter ett tag när jag skulle starta bilen så startade den inte men start motorn gick men den fick ingen gnista, problemet var att tändspolen var död så bytte jag den sen dess inga problem.....

blacken
4 mars 2009 ·

Frrla skrev:
hej. har kopplat in lysdioder i ett antal olika bilar och det har aldrig varigt något problem med säkringar som gått. har då snott 10w från olika ställen så det inte blir för mycket för en enda säkring. och det har fungerat för mig i alla år. (6år)
kopplar så det börjar lysa när man vrider på nyckeln.

igår när jag skulle koppla in ström till 2st 5w dioder vägrade bilen starta.. startmotorn gick inte. bara för att man snott lite ström.

fler som gjort något liknande och fått problem? eller hade jag bara otur denna gång? är ingen expert på el, och börjar bli orolig om det kanske inte är så bra att koppla på detta vis.

förslag? hmm

Det har nog inte med dioderna att göra (ganska säkert), utan det är något annat som dribblar helt enkelt. Prova att tjuva ström direkt ifrån batteriet (+) till tillslag på solenoiden och se vad som händer..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang