2868
Sök

Skrapande i bakvagnen

6 Inlägg
22 juni 2006
Trådstartare
Jo ett tydligt skrapande hörs från bakvagnen, frekvensen öker med hastigheten. Låter nästan som om hjulet va skevt och slog emot skärmen.
Men jag hittar inte vad det kan va, ser eller känner inget som ligger emot något av hjulen osv. Hissade upp bilen och snurrade på hjulen och hörde något liknande från trumbromsarna, fast inte lika kraftigt. Kan det va bromsarna?
Jag är ingen höjdare på bilar så skulle inte va förvånad om det är något simpelt, men det är ju bäst att kolla runt lite.

2 652 Inlägg
22 juni 2006
kan mkt möjligt vara hjullagret , de känner du om du tar höger hand på kl 12 på hjulet och vänster på kl 18,00 big_smile  , och drar vart annan hand mot dej , glappar de då så är hjullagret slut
mkt enkelt att kolla själv

6 Inlägg
22 juni 2006
Trådstartare
Tackar för det snabba svaret.
Kan ju hoppas att det är något sånt, låter inte så farligt isåfall smile

679 Inlägg
22 juni 2006
Är det hjullagret borde det ändra ton eller tom bli tyst när du svänger så det blir belastning på lagret!

6 Inlägg
22 juni 2006
Trådstartare
Det låter riktigt.
Är iofs jävligt trött idag nu efter jobbet, men om jag inte minns fel så var det skillnad när jag svängde vänster. Ljudet blev liksom mer genomträngande.

Imorgon ska jag fram med domkraften igen och lyfta upp och skaka och dra lite överallt, och fram med spegel och ficklampa med. Inget ska missas.

6 Inlägg
23 juni 2006
Trådstartare
Något glapp kunde jag dessvärre inte känna sad
Däremot fann jag att sista varvet på ena fjädern brustit. Kunde inte hitta några utstickande bitar, men kan detta på något sätt ge liknande oljud? När jag gungade bilen kändes den som vanligt.

679 Inlägg
23 juni 2006
Den har kanske blivit lite sne då och tar i nånting. Hur som helst så är det ju inte så bra.
Men låt en mek lyssna på det, hjullager låter ju lite speciellt.

6 Inlägg
23 juni 2006
Trådstartare
Nej bra är det ju inte...
Får försöka få tid att åka till verkstan snart då, om man ändå vore arbetslös wink

679 Inlägg
23 juni 2006
Var glad att du jobbar så att du har råd med verkstan! smile

Men du kan ju åka dit och se om nån mek kan åka med bara och lyssna. Så kanske du kan fixa det själv sen.

Vad är det för bil?

6 Inlägg
23 juni 2006
Trådstartare
Jo man borde ju hinna med det iaf.

Ford Escrot 97a
Skön bil annars liksom, förrutom rosten då.

Sök