Stolsvärmen alltid igång

Henriku
23 november 2008 · 71 Inlägg

Tjena, har upptäckt att stolsvärmen på passagerarsidan alltid går igång på högsta värmen. spelar ingen roll om jag startar om bilen och har värmen avslagen eller på. Har även upptäckt att den främre laddnings/cigarettändar uttaget också alltid är på, den lyser konstant medans den vid baksätena fungerar klockrent. Det lustiga är att både värmereglaget på stolen och laddnings/cigarettändar uttaget sitter brevid varandra. Kan detta ha något samband?

MVH /Henrik

Senast redigerat av Henriku (23 november 2008)

Henriku
25 november 2008 · 71 Inlägg

ingen som har någon aning?hmm

snapshot
25 november 2008 · 908 Inlägg

prova att kolla om de inte e så att kablarna har gått sin väg till en annan knapp wink

RobinNilsson
25 november 2008 · 369 Inlägg

Har en polare med exakt samma problem på sin 95a.. Vet dock ej vad felet är..

åh va man myser, när turbon den pyyser =)
Henriku
1 december 2008 · 71 Inlägg

okej, vet du om han har försökt åtgärda eller har åtgärdat det? vore snällt om du kunde höra med honom isåfall. smile

TT-Avant
1 december 2008 · 6 851 Inlägg

Har du kollat så det inte ligger nån kortslutning nån stanns? Kan vara så att den kanske inte jordar 100 som den ska eller så är det tvärt om, den jordar där den inte ska?

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
cheva_raggare
1 december 2008 · 534 Inlägg

om du inte får de att funka får du väll sätta ditt en switch för inte så skönt å åka me full sitsvärme hela tin men då funkar den ju å sa efter kan du ju fixa dom riktigagrejerna

Chevrolet Impala "Airride" (1963)
Chevrolet impala "Cruiser" (1963)
Mercedes s124 "Diesel" (1996)
Henriku
17 februari 2009 · 71 Inlägg

Tack för alla svar! Har snackat me farsans polare som jobbar på saab. Han trodde att det var kortslutning under sitsen då reglaget fungerade som det skulle då vi mätte spänningen dvs.

vampens
9 mars 2009 · 1 Inlägg

Det är inte så att det var kallt när du provade? I så fall är saabarna programmerade att köra igång stolvärmare när du startar den. Detta går att ändra på i SID:en

Henriku
14 mars 2009 · 71 Inlägg

nej inte det, jag och mitt ex körde tur och retur runt 30 mil och den var alltid på full värme, hon kunde knappt sitta i stolen big_smile, har kopplat ur den nu så folket slipper stekas då dom sitter i stolen big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang