Tändproblem

Stardream
24 mars 2009 · 71 Inlägg

Hej, så här e det, Jag har inte gjort om så mycket på kabelhärvan till motorn, alla givare finns kvar och är i kopplade, utom till ac sakerna, det jag gjort är att förlängt kablar till luftmassemätare och till kylfläckten laddtrycksregulatorn,

När jag vrider på nyckel slår bränsle relät in som jag kopplat in i bilen  850:ins relä styrt från boxen,
Det kommer soppa, Startmotorn går runt....

Styrbox: 0261 200 500 (548)
Bränsle tändsystem: Motronic 4.3

det där relät under huven som det går följande kablar till:

R - Röd
R - Röd
GN - Grön
OR-SB - Orange svart

Har jag ström på
R
R

Men när jag vrider på tändningen så slår det inte till,  händer även inget spännande om jag tvångs kör det,

Till Tändspolen och tändslutsteg

Y-W - Gul vit -  Från boxen - B sida - (Minimalt med strömm när du vrider på nyckeln)
BL-R - Blå röd - Från Säkringsdosan kopplad på 15+  har 12V
Svart- Jord . bra kontakt

Mellan själva steget och spolen är det 12V på både röd och blå,

Jag har ström in till boxen via
A-12 Blå röd (kopplad till 15+)
A-26 Röd (batteri)

Jord på:
Brun A42
Samt jordat höljet

Resten går till sina givare och saker på motor delen,

Nu är det så att jag hittat en Blå/Rosa =  BL/P på B-sidan ut från boxen som jag ej kan hitta i mitt elchema  vad är den till??? är det det som är felet????

Har jag missat att koppla in något som jag borde kopplat in??? mellan boxen och bilen????
Eller någon kabel som skulle ändrats på motorhärvan, eller någon kabel som ska kopplas i hop mellan A & B sida på boxen??

Jag har Prövat med att polvända svänghjulskontackten, Jag har prövat med ett annat tändsteg/tändspole, en annan kamaxelgivare???

varför får jag ingen gnista?????
Inte ens rakt från tändspolen med ett tändstift direkt....

SNÄLL HJÄLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  :cry:

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang