EFTERLYSES: Grus/sandare i Sundsvall!! !"#¤%&/

Ohscar
7 mars 2009 · 356 Inlägg

det är väl dock bara att inse att man ska skaffa sig ett försäkringsbolag som är duktiga på att betala när det väl händer något.. skulle aldrig ha bytt bort länsförsäkringar dom betalade dom. inget gnäll där när något hände. men sen blir man sniken och letar "billigaste" försäkringen. då får man ta vad man får

BMW 2002 "Grupp B Turbo - Dolores VII" (1973)
Clintan_86 Elektiker ;)
7 mars 2009 · 403 Inlägg

Va less man bli aså hmm Trist när de blir så att dem försäkringsbolagen som är lite billigare inte betalar heller .. usch =/
Hoppas verkligen de ordnar sig för dig !!

Mvh Magnus

Ohscar
13 mars 2009 · 356 Inlägg

Efter mycket bråk med försärkignsbolaget har jag nu fått en kontant ersättning som täcker ungefär vad halva bilen skulle kosta att lacka, vilket jag endå är ganska nöjd med. med tanke på att det verkade som om jag inte skulle få något alls där ett tag. Skrev mest bara för att det är folk som har hört aav sig och undrat hur det har gått. smile tack för hjälpen här på forumet och visat intresse tongue

BMW 2002 "Grupp B Turbo - Dolores VII" (1973)
MrJAM
13 mars 2009 · 1 464 Inlägg

Får man fråga vilket bolag det är? Jag tycker personligen att det är värt att minnas.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
thebull86
13 mars 2009 · 18 Inlägg

Om kommunen står för sandningen så är det bara skicka in skadeståndkrav till dom, så gör alla andra.

Volvo 760 (1990)
Ohscar
15 mars 2009 · 356 Inlägg

thebull86 skrev:
Om kommunen står för sandningen så är det bara skicka in skadeståndkrav till dom, så gör alla andra.

Det var inte kommunen, och hur ofta kan det här egentligen förekomma? tvivlar starkt på att det är något återkommande problem för kommunen eller andra företag som jobbart med väghållning, isåfall kanske dom ska se över sina anställda..

BMW 2002 "Grupp B Turbo - Dolores VII" (1973)
Urkas Kräsen grafiker
16 mars 2009 · 1 775 Inlägg

Tre gånger på enbart din bil och polisen påstår att det var "en olycka"? Skönt att man kan lita på farbror blå. :\
Men skönt att det löste sig hyfsat bra ändå. Även fast jag nog ändå skulle fortsatt med den matta färgen och bara bytt ut fronten till nåt snyggare. tongue

Whine whine!
Sand_Man Magister Mundi Sum
16 mars 2009 · 177 Inlägg

SATAN vad jag liter med dig !!

Idrott luktar svett Sport Luktar Bensin =)
Volvo V50 1,8F "Snålbilen" (2008)
Audi A6 Allroad 2,7 Biturbo "Quattron" (2004)
Chevrolet Corvette "Vetten" (1987)
MrTegefeldt Stålverksarbetare
16 mars 2009 · 372 Inlägg

Förskingringsbolaget är nog dom största idioterna i dramat...
Tråkigt med det som hände, lider verkligen med dig! sad

Subaru Impreza WRX STI "Petter Solberg Edition" (2005)
850_GLT
16 mars 2009 · 947 Inlägg

Jag håller verkligen med dig. ett tips är att kolla med gatukontoret eller kanske vägverket.

Volvo V70 (2012)
Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Ohscar
16 mars 2009 · 356 Inlägg

850_GLT skrev:
Jag håller verkligen med dig. ett tips är att kolla med gatukontoret eller kanske vägverket.

vad ska jag kolla med dom?

BMW 2002 "Grupp B Turbo - Dolores VII" (1973)
850_GLT
17 mars 2009 · 947 Inlägg

Sauce skrev:

850_GLT skrev:
Jag håller verkligen med dig. ett tips är att kolla med gatukontoret eller kanske vägverket.

vad ska jag kolla med dom?

om dom vet vilket företag som sandat. Dom bör kunna kolla upp det. Annars kollar du vem som sandar nästa gång om det blir någon mer snö och kyla där uppe. Så kontaktar du det företaget då. För det borde va samma företag som sandar den vägen.

Senast redigerat av 850_GLT (17 mars 2009)

Volvo V70 (2012)
Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
KimpaaBooY
17 mars 2009 · 378 Inlägg

Tror ju inte personen kommer självmant att säga "det var jag förlåt här har du pengar" på detta forum.
Dock förstår jag frustrationen, men bästa är du ringer "kommunen" och ber om vem som har vinterservice ansvar för ditt område.

// KimpaaBooY
id_
17 mars 2009 · 130 Inlägg

850_GLT skrev:

Sauce skrev:

850_GLT skrev:
Jag håller verkligen med dig. ett tips är att kolla med gatukontoret eller kanske vägverket.

vad ska jag kolla med dom?

om dom vet vilket företag som sandat. Dom bör kunna kolla upp det. Annars kollar du vem som sandar nästa gång om det blir någon mer snö och kyla där uppe. Så kontaktar du det företaget då. För det borde va samma företag som sandar den vägen.

Hmm, han tog ju killen/herren som sandade på bar gärning, men han hävdade ju att det var en olyckshändelse.. läs hela tråden smile

Faniskogen Skogsfan
18 mars 2009 · 649 Inlägg

skönt att det löste sig hyffsat då iaf.Ja jävlar ja, länsförsäkringar har jag bara haft positiva upplevelser med, bl a när min bil brann, gick väldigt smidigt och ersättngen blev jag mycket nöjd med. Sedan att de är de billigaste för mig och min bil här i Leksand vad jag har sett gör ju inte saken sämre:) tummen upp till dem!

önskar fortsatt lycka nu med bilen!

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930
Audi A3 (1997)
thoerNe
18 mars 2009 · 164 Inlägg

Har en fråga angående polisens åsikt om parkeringen? Jävligt surt att du fick bilen förstörd..

Ohscar
31 mars 2009 · 356 Inlägg

thoerNe skrev:
Har en fråga angående polisens åsikt om parkeringen? Jävligt surt att du fick bilen förstörd..

Fråga på du smile  om du funderar på om jag får stå parkerad eller inte där så vet dom inte än idag så jag står kvar på samma plats tills jag fått böter eller liknande smile

BMW 2002 "Grupp B Turbo - Dolores VII" (1973)
FireTraXX DFFL
31 mars 2009 · 9 020 Inlägg

azid skrev:

Sauce skrev:
Sådär har nu hämtat bilen från lackering... försärkingsbolaget tycker inte att bilen är värd att hellackas, då den inte är värd mer än 35tkr...?? lacken skulle kosta mer änb vad bilen var värd enligt dom, så 8000kr kan jag få i kontantersättning. bilen är olackad i dagsläget och kommer vara så tills dess att jag har bråkat vidare i detta ärende ett bra tag... eventuellt säljer jag bilen som den står... blir så jävla less.

gisses vad snikna dom är... betala ska man göra men skulle man behöva dom nångång då står dom med armarna i kors och skakar på huvudet...

Gör de inte alls.
Står svart på vitt att de inte lagar en bil för mer än den är värd i kontraktet.

Jag har utnyttjat försäkringsbolagen 4 gånger för en sammanlagd kostnad av 500 000kr utan problem.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
blacklin3 Ugglan-racing
31 mars 2009 · 362 Inlägg

Sauce skrev:
det är väl dock bara att inse att man ska skaffa sig ett försäkringsbolag som är duktiga på att betala när det väl händer något.. skulle aldrig ha bytt bort länsförsäkringar dom betalade dom. inget gnäll där när något hände. men sen blir man sniken och letar "billigaste" försäkringen. då får man ta vad man får

Läns?? betalar bra???!! haha bästa skämtet.! Jag hade en bil som brann upp.. den var verkligen 100% rostfri och jätte fin.. det brann bara lite i skuffen men dom skulle lösa in den.. fick 8k.. jag blev lite små sur så jag frågade vrf jag inte fick mer. dom kan inte betala ut bilens värde bara för att det är lågkonjuktur sa dom:S men jag trodde jag betalade försäkring för att få ut nästan iallafall rätta värdet.. men Icke!

How does dust taste sucker??
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang