7563
Sök

Verktyg att kränga på damask??

781 Inlägg
28 juni 2006
Trådstartare
Lånade denna av den lokala bilverkstaden när jag skulle kränga på en ny damask på min ena drivknut.Helt suveränt!Men dom vill inte säga var dom köpt den..

Ngn som vet var man kan hitta den??Har Googlat utan resultat.Det står "Uni-Fit" resp. "Multi-Fit" på den.
http://i77.photobucket.com/albums/j61/marbling/060627003.jpg
Senast redigerat av marbling (28 juni 2006)

12 086 Inlägg
1 juli 2006
Hur fan fungerar den där?

514 Inlägg
1 juli 2006
JapMax den fungerar nog så att man lägger på damasken över dom där järnklorna, sen när man har tryckluft kopplat till den där så kan man helt enkelt köra ut "klorna" så att man vidgar damasken och då helt enkelt kränger över den på drivknuten smile

finns annars en enklare variant oxå i form utav en plastkona, verkstad jag jobba hos hade en sådan. Funkade helt okej oxå smile

old volkswagens never die they just get lower

OEM <3
6 957 Inlägg
1 juli 2006
JapMax skrev:
Hur fan fungerar den där?

Så som "Ormfn" beskriver, den drivs med tryckluft, stark som satan e den,
går en aning fortare att byta damask kan ja lova big_smile,

Vete fan var du kan hitta dom för återförsäljarna riktar sig till verkstäder och
som till min gamla linje fordon.

Men hör runt lite om du typ inte kan hyra en??Kolla med mekonomen?
Senast redigerat av Bjork (1 juli 2006)

OEM <3

12 086 Inlägg
1 juli 2006
Menar ni att man tänjer ut de lilla hålet så man kan trä över hela knuten?! =P haha.. vafan de kan jag inte föreställa mig änns? De är ju inte gummisnoddar direkt.. o sen när man får på den där bögtighta damasken hur ska man få ut verktyget då? Slita o dra lr?

Låter bara så främmande men vad vet jag! smile

320 Inlägg
1 juli 2006
fan va smidigt.....  kom tänka på  en mkt krånglig damask på en golf :S   funkar den där
bara på  knutarna?

Sök