4320
Sök

Oljeläckage volvo 854 t5

152 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
hejsan,

Min polares t5a läcker olja och vad jag kan se när jag ligger under bilen och kollar är att det är alldeles kladdigt under insuget, Den läcker inte mkt kommer nån droppe då och då, men nån som har en aning om vad som kan behövas bytas?

Mvh Martin

Just another freak in the freak kingdom
378 Inlägg
6 april 2009
Kan nästan sätta en hundring på att det är oljefällan (standard).

https://www1.garaget.org/gallery/archive/4099/475659_ntkox0.jpg

Där sitter den (lite kass bild dock)
Senast redigerat av Pi (6 april 2009)

If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
Mycket ljud är lagomt.

8 267 Inlägg
6 april 2009
Om det nu inte finns några spår av färsk olja någon annastans och det är helt säkert att den läker (vitblockare dricker myket olja) och det är kladdigt där så är det ju egentligen bara vevhusventilationen eller röret till oljestickan som finns att välja på.

152 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
Pi skrev:
Kan nästan sätta en hundring på att det är oljefällan (standard).

http://www1.garaget.org/gallery/archive/4099/475659_ntkox0.jpg

Där sitter den (lite kass bild dock)

okej menar du att oljefällan är igensatt??

Just another freak in the freak kingdom
378 Inlägg
6 april 2009
Marlboroman skrev:
Om det nu inte finns några spår av färsk olja någon annastans och det är helt säkert att den läker (vitblockare dricker myket olja) och det är kladdigt där så är det ju egentligen bara vevhusventilationen eller röret till oljestickan som finns att välja på.

Javisst ja. Å kolla så att inte o-ringen till oljestickan är slut då kan det läcka lite där oxå.

If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
Mycket ljud är lagomt.

152 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
Pi skrev:
Marlboroman skrev:

Javisst ja. Å kolla så att inte o-ringen till oljestickan är slut då kan det läcka lite där oxå.

Okej tack för hjälpen ska kollas upp! smile

Sök