Volvo s40 t5 skakar när man gasar i tvåans och treans växel

TRIMI
9 april 2009 · 2 Inlägg

nån som vet vad felet kan vara har byt driv axel men det hjälper inte och motor fästen e hela det vibrerar bara från den högra sidan känns det som och när jag står stilla och gasar till 2100 varv så skakar motorn en hel del känns som om motorn missar just vid den varv talet men bilen går som fan annars förutom att det vibrerar som fan har bytt en hel del saker stöd dämpare fjädrar och fälgar men det e samma sak hoppas nån som vet vad det kan vara

Senast redigerat av TRIMI (9 april 2009)

Audi a2 tdi (2001)
Volvo xc90 "R DESIGN" (2009)
torpis Forummoderator
9 april 2009 · 10 572 Inlägg
-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
RonnieH Ford är min grej!
9 april 2009 · 582 Inlägg

Det kan nog vara inre vänstra drivknuten! om du bytt höger drivaxel utan förbättring... Det felet är vanligt på Focus 1,6l för det är lite tajt vinkel på drivknuten o då gräver den gropar inuti medbringaren o då rör sig hela knuten på ett felaktigt sätt. Därav vibrationerna.

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping
Ford Fiesta "ST150" (2006)
Busgrabb Rejsa ?
9 april 2009 · 2 959 Inlägg

norpan skrev:
Det kan nog vara inre vänstra drivknuten! om du bytt höger drivaxel utan förbättring... Det felet är vanligt på Focus 1,6l för det är lite tajt vinkel på drivknuten o då gräver den gropar inuti medbringaren o då rör sig hela knuten på ett felaktigt sätt. Därav vibrationerna.

Men det skakade ju när han stod still och gasade, då rör sig inte drivknuten duvet.

Autotech
BMW 335D (2008)
Crazy_Mike MOGAMBO
9 april 2009 · 149 Inlägg

Motorfäste!!!

Volkswagen Passat "Diesel Power" (2006)
TRIMI
9 april 2009 · 2 Inlägg

ska testa den vänstra oxå då får hoppas på att det e det som gör det tack för tipset men som sagt hela motorn skakar när jag e vid 2100 varv så det kan nog bero på det oxå som gör nån som vet varför motorn gör så vid dom vartalen

Senast redigerat av TRIMI (9 april 2009)

Volvo xc90 "R DESIGN" (2009)
Audi a2 tdi (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang