Installera ABS volvo 740-88

Marbu
31 mars 2009 · 556 Inlägg

hade en liten fundering ang ABS, är de någon ide att installera abs på bilen? behöver man något mer än självka abs enheten och fjäderben/bakaxel med abs givare? självklart blir de nydragning av bromsrör och en hel del annat pill,
men är de något större invecklat elsystem med boxar o.s.v som man inte ska ge sig in på?

MVH/ Markus

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!
Volvo 740 "snobben" (1988)
Volvo 944 "mot 350 RWHP skrot" (1995)
BMW e34 540 "turbo" (1994)
Marbu
1 april 2009 · 556 Inlägg

ingen som har koll på detta?

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!
Volvo 740 "snobben" (1988)
BMW e34 540 "turbo" (1994)
Volvo 944 "mot 350 RWHP skrot" (1995)
destroyer
1 april 2009 · 82 Inlägg

Frågan är väl VARFÖR ska du koppla in ABS??
Är det på Volvon??

Marbu
1 april 2009 · 556 Inlägg

ja varför hör ju inte riktigt hit, men har planer på att skaffa mig volvos s60 R ok med större skivor.
och de känns ju lite overkill om man inte har abs på bilen..

så därför undrar jag om det är någon som har koll på om de "går" att installera utan några större operationer EL mässigt med boxar o.s.v?

Senast redigerat av Marbu (1 april 2009)

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!
Volvo 944 "mot 350 RWHP skrot" (1995)
Volvo 740 "snobben" (1988)
BMW e34 540 "turbo" (1994)
Volvo_Mannen Volvoskadad
1 april 2009 · 6 017 Inlägg

Varför är det overkill att montera större skivor och ok utan abs?

Jonas
YeahBitch
1 april 2009 · 730 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:
Varför är det overkill att montera större skivor och ok utan abs?

Inget illa menat men de va inte de han ville ha svar/svara på..

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
Marbu
1 april 2009 · 556 Inlägg

verkar som jag får kolla upp detta på egen hand, men någon som kan komma med ett vettigt svar på min FRÅGA så är ni mer än välkomna med era kunskaper! big_smile

MVH// Markus

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!
Volvo 740 "snobben" (1988)
Volvo 944 "mot 350 RWHP skrot" (1995)
BMW e34 540 "turbo" (1994)
destroyer
2 april 2009 · 82 Inlägg

Marbu skrev:
verkar som jag får kolla upp detta på egen hand, men någon som kan komma med ett vettigt svar på min FRÅGA så är ni mer än välkomna med era kunskaper! big_smile

MVH// Markus

Hur ska du kunna få ett vettigt svar när frågan är över allas förstånd som du borde märka eftersom ingen har gjort sig besväret att överhuvudtaget försökt svara.
Jag kan väl säga att det är så otroligt mycket besvär och timmar som du får lägga ner på ett sånt projekt och sen få det att fungera riktigt.... ja jag vet inte vad jag ska säga.
Om detta är en lekbil som jag kan tänka mig att det är så ska du väl inte ha ABS.
De flesta drar säkringen när det ska lekas om de har ABS.

Lär dig att använda bromsen rätt istället med original bromsarna och även sen om du byter till större grejer..

Marbu
2 april 2009 · 556 Inlägg

destroyer skrev:

Marbu skrev:
verkar som jag får kolla upp detta på egen hand, men någon som kan komma med ett vettigt svar på min FRÅGA så är ni mer än välkomna med era kunskaper! big_smile

MVH// Markus

Hur ska du kunna få ett vettigt svar när frågan är över allas förstånd som du borde märka eftersom ingen har gjort sig besväret att överhuvudtaget försökt svara.
Jag kan väl säga att det är så otroligt mycket besvär och timmar som du får lägga ner på ett sånt projekt och sen få det att fungera riktigt.... ja jag vet inte vad jag ska säga.
Om detta är en lekbil som jag kan tänka mig att det är så ska du väl inte ha ABS.
De flesta drar säkringen när det ska lekas om de har ABS.

Lär dig att använda bromsen rätt istället med original bromsarna och även sen om du byter till större grejer..

..blir inte farligt sugen att göra detta bara för att..

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!
BMW e34 540 "turbo" (1994)
Volvo 944 "mot 350 RWHP skrot" (1995)
Volvo 740 "snobben" (1988)
volvoentusiasten
2 april 2009 · 4 005 Inlägg

abs o antislir o antisladd är för mesar! Bakhjulsdrift och känsla is the right way.

reg Mönsterdjup... vad är det??
15 april 2009 · 16 Inlägg

strunta i vad han ska ha det till lr inte, de va ju inte det som tråden handlade om...
Från en intresserad bilfantast som också vill ha svar på detta

Senast redigerat av reg (15 april 2009)

sånt e livet
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang