Volvo s40 t4 -02 går slött

tROWLIG
17 april 2009 · 20 Inlägg

hejsan, har inhandlat mig en s40, det var skapligt bra drag i den i början, men sen tog jag ut den körde en vänta på ca: 15 - 20 min, körde den ganska intensivt och låg i 210 som mest, sen körde jag hem, ställde in den och dagen därpå kör min kompis den till mig när jag är på jobbet, där jag tvättar av den ganska noga, ingen motortvätt eller något, öppnade inte ens huven, låter den torka lite och när han ska köra hem den tycker han att den går slött, den kan ha varit så innan tvätten , men den gick bra när jag ställde ifrån mig den dagen innan, nu känns det som om det sitter ca: 100 hk mindre i den, inget drag alls, accen är kass.

va kan vara felet, har pratat med folk, en del säger luftmassemätarn, andra säger att det är någon slang, andra säger turbon, jag kan i princip inget om motorer så jag har inte en aning, så undrar om någon här kanske vet, eller har haft samma problem? hmm

tack på förhand

//Crille

Janken Driver
17 april 2009 · 2 111 Inlägg

kolla så att det är tätt vid tryckslangar. att ingen har hoppat osv. Då blir inte bilen pigg wink...

Hittar du inget sånt så är det kanske lmm, är inte nå insatt i volvos så Torpis eller nån annan guru får vägleda dig då wink.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang