3496
Sök

Audi 200 elhissar. fungera inte.

352 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
Hej!
Nu är det så att mina elhissar bara lagt av på min audi, jag har haft bilen ståendes väldigt länge i ett garage och elhissarna har funkat förut men nu har de bara lagt av. Läste i instruktionsboken och då står det något om automatsäkringar och de börjar fungera så fort felet är åtgärdat.
Jag vet dock inte vad felet är men finns det någon som kan ha tips på tänkbara fel ?
Sen undrar jag vart just de här automatsäkringarna sitter om någon har koll ?

Tacksam för svar!
//Polaren

Försöker iaf
12 819 Inlägg
8 april 2009
Tjenare.

Fungerar din taklucka? Om inte så är jag 99% säker på att din PWCU (powerwindow control unit) är trasig.

Den sitter under ratten och är som ett fördröjningsrelä. Brukar gå att öppna och löda om ifall det är en lödning som släppt.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

352 Inlägg
18 april 2009
Trådstartare
har ingen taklucka tyvärr.. men har undersökt lite närmre och hitta en säkring som går till varningsblinkers OCH elhissar tydligen.. men så fort jag startar bilen så smäller säkringen, troligtvis något jordfel någonstans.

Ingen som vet något typiskt ställe detta kan hända?
annars får jag bara rota genom hela systemet!

//polaren

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 april 2009
Kolla kablarna i förardörrens genomgång. Där vid gångjärnen.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök