Går bilen i nödläget när Bromsbelägg varning lyser?

sselraeF
9 april 2009 · 106 Inlägg

Har en audi a6 Chippa. Den bruka går bra men sen börjar Bromsbelägg varning. Då gick bilen mycket sänre,
Kan det vara så att Bromsbeläggs varning gör så bilen går på nödläger?. Bilen är chippa med powerchip..

te_wik Forummoderator
9 april 2009 · 12 813 Inlägg

Nej det tror jag inte.
Kolla i din instruktionsbok.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
sselraeF
9 april 2009 · 106 Inlägg

te_wik skrev:
Nej det tror jag inte.
Kolla i din instruktionsbok.


Mvh Tommy

Jag kolla på intruktionsbok och det står inte ett skit sad En chippad blir kan inte åter tills sitt äldre "jag" om inte man lödda ditt en orig chipen? För att bilen går som En org 150hk.. Hur vet jag att det inte bara sitta i skallen på mig? 1: jag har sluta att höra dumpljudet 2: acceleration är långsamt och inte lika hetsigt som inman 3. Bruka lätt får ljudspin på 1 och 2.. som jag ej får nu sad Nåt är skum !

Torger Tok i sina bästa dar
9 april 2009 · 386 Inlägg

så där kände ja när min check engine lampa lös på en saab turbo ja hade gick itne som den skulle ja lyfte av pluss kabeln sen slockna check engine lampan kanske inge bra tipps men alltid nått smile

tjooolihoo
Volkswagen Transporter "Skoterbil ljusbygge" (1994)
Volvo v40 2.0 turbo "Blå faran" (2003)
alain www.bimmerpower.org
9 april 2009 · 3 995 Inlägg

Nej, bromsbelägg bör inte ändra någonting.
testa att koppla bort kabel från bromsbelägg. om du följer kabel från bromsbelägg, du hitta en koppling, bara att koppla av och se efter.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
sselraeF
9 april 2009 · 106 Inlägg

Ska kolla det med kabla som kan vara löst osv.. Båda broms beläggning fram och back är okey . Dom där  bak är byta för ca 1 månad sen o. Det Är nog skit på sensorerna  .. Lr nåt löst för säkert..  Det konstiga är att bilen har gått bra för då Varnings lampa popa up men sen 2 dagar tillbaka så blev det konstigt.
Jaja Är iaf Lesden

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
9 april 2009 · 3 404 Inlägg

Torger skrev:
så där kände ja när min check engine lampa lös på en saab turbo ja hade gick itne som den skulle ja lyfte av pluss kabeln sen slockna check engine lampan kanske inge bra tipps men alltid nått smile

Vid check engine går bilen ned på GLT ja, blev så när jag öste på med lite för mycket etanol tongue Mycket möjligt att Audin gör samma sak när beläggen börjar bli slitna

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Oxygen
9 april 2009 · 629 Inlägg

Vet du att det är varningslampan för bromsbelägg? Hur ser lampan ut?

groze
9 april 2009 · 564 Inlägg

Jag tror inte felen har med varandra att göra. Om jag förstår dig rätt så fungerade bilen bra i 2 dagar efter att lampan tänts?

Kan det inte vara så att din wastegateklocka har fastnat? Det hände på en kompis A4 1,8t. Då blev den jätteslö och trött eftersom den inte byggde upp något laddtryck.

Mvh Johan

sselraeF
9 april 2009 · 106 Inlägg

NI har rätt Bromsbeläggs varning stryper inte motor om den lyser. Det är nog nåt annat. Ska kolla up det. Till och med min flickvänn sa att bilen gick "konstigt" antagligen slö.

sselraeF
10 april 2009 · 106 Inlägg

Hur kan man se om WG är sönder lr blocket osv?. Hur den en funka WG ut med andra ord smile.

_Jonex_ Byggare Behm
12 april 2009 · 562 Inlägg

Du hade en tråd tidigare uppe om kopplingen, är kopplingen dålig blir det garanterat inget hjulspinn.

Wg-klockan sitter brevid turbon, ser ut som en klocka med 2 slanganslutningar, kolla om slangarna sitter fast ordentligt, gör dom inte det så blir det fel turbotryck.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.
sselraeF
22 april 2009 · 106 Inlägg

Kable till n75 hade silts lost inne i skyddsgummit, som gjoder så n75 inte funka och därmed att bilen går skit.
En polare till mig kollade lite snabb och hittar felet och det var fixat inman 10min tongue helt nice..´så tack er alla som har försök smile             (Är ute och Körd)

Torger Tok i sina bästa dar
22 april 2009 · 386 Inlägg

sselraeF skrev:
Kable till n75 hade silts lost inne i skyddsgummit, som gjoder så n75 inte funka och därmed att bilen går skit.
En polare till mig kollade lite snabb och hittar felet och det var fixat inman 10min tongue helt nice..´så tack er alla som har försök smile             (Är ute och Körd)

när sluta du skolan igentligen snygg stavning tongue

tjooolihoo
Volvo v40 2.0 turbo "Blå faran" (2003)
Volkswagen Transporter "Skoterbil ljusbygge" (1994)
sselraeF
22 april 2009 · 106 Inlägg

Torger skrev:

sselraeF skrev:
Kable till n75 hade silts lost inne i skyddsgummit, som gjoder så n75 inte funka och därmed att bilen går skit.
En polare till mig kollade lite snabb och hittar felet och det var fixat inman 10min tongue helt nice..´så tack er alla som har försök smile             (Är ute och Körd)

när sluta du skolan igentligen snygg stavning tongue

Jag fick inte sluta sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang